Туристична галузь є одним з головних генераторів прибутку для світового інтернету. На неї припадає велика частка онлайн реклами та онлайн платежів. І якщо для багатьох українців вже давно стали звичними можливість планувати свої подорожі за кордон через інтернет – бронювати готелі, купувати авіаквитки, домовлятись про екскурсії, то з внутрішнім туризмом ситуація є значно гіршою. Нещодавно в м.Яремче відбувся семінар на тему використання інтернет інструментів для вітчизняної туристичної галузі. Ми попросили організатора заходу – Максима Залевського розповісти детальніше про цей захід.
Карпати є одним з найперспективніших туристичних регіонів України, який також має й свої особливості: левова частка готельного фонду – це приватні садиби або мініготелі на 10-15 номерів.
Тиждень тому у Яремчі відбувся семінар «Інтернет як інструмент реклами та маркетингу в туризмі». Учасники семінару розглядали як платні, так і безкоштовні методи просування туристичних послуг та відпочинкових закладів в інтернеті.
Малі приватні готелі – особливий сегмент туристичного бізнесу. Вони, як правило, не можуть дозволити собі ні розкішного вебсайту, ні великих бюджетів на просування свого готелю в інтернеті. Основні інструменти, які зараз ними застосовуються – пошукова оптимізація, банерна реклама та використання спеціалізованих сайтів оголошень.
Як приклад цікавого бізнесу на оголошеннях є сайт karpaty.info. Він має доволі цікаву бізнесмодель – розміщення оголошень на його сторінках є платним, при цьому вся інформація збирається групою спеціально навчених працівників – вони їздять по карпатських селах, фотографують готелі, садиби, кімнати, що здаються. Заповнюють базу даних, де чітко прописують ціни, розташування, реальний стан житла, відстані до найближчих курортів.
Таким чином karpaty.info містить перевірену інформацію та фотографії про житло, що є доволі зручно для потенційних туристів. Вони усвідомлюють куди їдуть відпочивати, які там будуть умови. Ну і сам сайт завдяки коштам власників готелів зміг сформувати реально діючу бізнес модель.
Серед українських сервісів оголошень також варто виділити тематичні каталоги otpusk.com, nezabarom.ua, сайти відгуків – turpravda.ua і mandria.ua. Система онлайн бронювання bookit.
На семінарі доволі часто звучала думка про те, що маркетинг в соціальних мережах починає набувати дедалі більшої популярності як інструмент залучення іноземних туристів. Як приклад використання мереж розглянули кейс готелю Люксор з Лас Вегасу, який активно застосовує соціальні медіа для контакту з аудиторією та напрацювання нових клієнтів через Facebook, Twitter, YouTube, Flickr. Готель лише у Твіттері має понад 14000 фоловерів і активно інформує їх новими акціями та сервісами:
Для карпатських готелів та приватних садиб надзвичайно велике значення має візуальна передача місцевих краєвидів та красот, автентичної культури та гуцульських інтер’єрів. Студія Денфільм – продемонструвала технологію 360-градусної віртуальної панорами на реальних прикладах – готелях Івано-Франківської області.
Андрій Ковнір з TurPravda.ua розпов про безкоштовну рекламу, яка «в 5 разів важливіша за платну»:
Цікавий виступ зробив Олег Головних (connect.ua) про мистецтво медійної реклами. Зокрема про значення кольорової гами та шрифтів на психологію поведінки користувачів та їх реакцію.
Активну дискую учасники провели щодо одного з ключових питань туристичного бізнесу – системи онлайн платежів. Зокрема розглядались кейсти застосування WebMoney, як платіжного інструменту.
Директор Яндекс Україна – Сергій Петренко розповів про можливості контекстної реклами та просуванні готелів через Яндекс.Маркет. Сподобався принцип подачі інформації про готелі в пошуку, за умови правильної роботи з інструментарієм Яндекс.Вебмайстер. Багато говорили про статистику та тенденції українського ринку. Значення української мови при пошуку в Яндексі.
Сергій Петренко також повідомив радісну новину, що Яндекс ближчим часом візьметься за створення карти Карпат в своєму сервісі Яндекс.Карти.
Роман Кузема з «Бегун Україна» розповів про клієнтоорієнтований підхід до контекстної реклами, логіка мислення туриста та принципи роботи рекламної мережі Бегун. Кілька успішних кейсів, які продемонстрували нестандартний і творчий підхід до реклами.
На семінарі було презентовано методичний посібник Максима Залевського «Як просувати товари та послуги через інтернет». Посібник включає теоретичні основи інтернет-маркетингу та практичні кейси щодо їх реального застосування від агенцій Adwork, Coxo, Бегун і aContext.
Основні поради, які давали доповідачі під час семінару:
– Подавати правдиву інформацію в інтернеті, не прикрашати її штучно
– Розміщувати тільки актуальні ціни та послуги
– Виставляти у видимих місцях реальні контакти, а не тільки форму зворотного зв’язку
– Користуватись послугами консультантів Бегун та Яндекс «Тариф Беззаботный», хоча б на початковому етапі
– Враховувати специфічні потреби клієнтів до кухні (дієтична кухня), алергії
– Працювати з відгуками клієнтів у гостьових на сайтах відгуків, форумах та соціальних мережах
– Працювати з e-mail розсилками, давати можливість відписатись
– Давати лише вичерпні відповіді на публічні запити туристів, не вступати у дискусії
– Приймати різні форми платежів, у тому числі і онлайн платежі електронних платіжних систем типу WebMoney
– При розробці банерів враховувати його читабельність і однозначну зрозумілість
– Давати бонуси клієнтам, які прийшли через інтернет (розсилку, соцгрупу і т.д.)
Про миттєву віддачу для готелів та приватних садиб від використання інтернет технологій говорити поки що рано. Проте вже зараз можна зробити деякі висновки щодо змін у веденні маркетингу в готелів, які відвідували попередній семінар «Інтернет в готельно-ресторанному бізнесі» 22 листопада 2009 в м. Івано-Франківську
1. Готелі почали активно застосовувати систему онлай-бронювання, оцінивши її переваги.
2. Кілька готелів та приватних садиб ґрунтовно зайнялись реконструкцією сайтів під цільові запити клієнтів.
3. Готель «Надія» започаткував групи в соціальній мережі Вконтакте
10% коштів, отриманих від учасників семінеру, були перераховані на рахунок Долинської школи інтернату. Такі відрахування зроблені вже вдруге.
Автор: Максим Залевський – інтернет-маркетолог, агенція aContext
Фотографії: denfilm.com.ua
Вочер готовий розмістити інформацію про цікаві заходи пов’язані з розвитком інтернет комунікацій та інтернет технологій в Україні, новини українських стартапів та загалом про бізнес в Уанеті. Якщо у вас є чим поділитись – пишіть на watcher.editor@gmail.com
Pingback: 3 плюс 2 плюс 1… Випуск #65 | Українська блогосфера()