Виконавча дирекція Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК) провела експертну оцінку грошових оборотів агенцій, що працюють на інтернет-ринку України.
При публікації рейтингу ВРК звертає увагу на те, що як і минулого року, присутня непрозорість ринку не лише щодо бюджетів агенцій в абсолютних цифрах, але навіть клієнтських списків, публікація яких в цьому рейтингу втрачає будь-який сенс.
Числові значення білінгів агенцій мають індикативний характер. Природно, жодна з цифр не претендує на абсолютну точність. Набагато важливіше розподіл ранків всередині кожного рейтингу.
На відміну від інтернет медіа рейтингу, в якому ранк агенції – це ознака його медійної потужності і можливостей, у digital ранкінгу позиція агенції набагато більше умовно свідчить про креативний потенціал або ефективність агенції – найголовнішим показником для digital агенцій.
У інтернет рейтингах деякі агенції мають одне і те ж місце. Сили цих учасників в 2011 виявилися приблизно рівними. Також, як і минулого року, організатори рейтингу не змогли з’ясувати, хто з агенцій має найбільший оборот в інтернет медіа рейтингу. У тому числі, опитані великі майданчики по черзі віддавали пальму першості то одному, то іншому гравцеві з різницею трохи більше 10 відсотків, то в один, то в інший бік. Так що цього року дві агенції з першим ранком.
У ВРК також зазначили, що для володарів перших місць особливо за білінгом не дає підстав писати «Агенція N1» на ринку України. Натомість краще називати агенція з найбільшим бюджетом.
Рейтинг Интернет Медиа агентств согласно их медиа оборотов 2011
Rank2011 | Agency | Media Group | Billing 2011, estimated, net, mio, grn |
1 – 2 | Optimum Media (Internet Department) | Omnicom Media Group | 40+ |
1 – 2 | AdPro | Aegis Media | 40+ |
3 | Digitas Ukraine | Publicis Groupe Media | 30 |
4 | GroupM Interactive (MediaCom, MEC, MindShare) |
GroupM | 25 |
5 | Brainberry | – | 20 |
META ADD | – | ||
ОК Интернет | – | ||
6 | ITCG | – | 17 |
7 | Advert.ua | ADV Group | 16 |
8 | Escape Digital Marketing Group | – | 15 |
9 | Adwork | – | 12 |
UAMaster | – | ||
10 | Mediacom | Atlantic Group | 10 |
MI6 | – | ||
TMGU | – | ||
11 | COXO | – | 5 |
Складаючи рейтинг експерти ВРК орієнтувалися передусім на логіку ранжування, дивилися минулорічні показники агенцій, приріст або втрати бізнесу і так далі. З деякими обмовками (у медіа рейтингу вже традиційно викликала питання і підозри у своїй корпоративній “сейловой” приналежності MetaADD) велика частина учасників рейтингу визнала розподіл ранків справедливим.
Рейтинг Digital агенцій згідно їх доходів від основної діяльності без врахування оборотів медіа реклами
Rank 2011 | Agency | Billing, млн грн, net, 2011 | 2011/2010 | UDAC membership |
1 | Prodigi | 12.0 | +78% | yes |
2 | Peppermint | 10.0 | +208% | yes |
3 | AdPro | 9.6 | N/D | yes |
4 | Smartica/Skykillers | 9.3 | N/D | yes |
5 | Escape Digital Marketing Group | 9.0 | +140% | yes |
6 | Aimbulance | 8.5 | N/D | yes |
7 | ОК Internet | 8.0 | +88% | no |
8 | ITCG | 7.8 | +25% | no |
9 | Brainberry | 7.1 | +14% | yes |
10 | СОХО | 6-7 | +100% | yes |
ISD Group | +37% | yes | ||
WorldWebStudio | +24% | yes | ||
Out of 10 | Lemon | 2.5 – 5.5 | N/D | no |
Out of 10 | QMedia | 2.5 – 5.5 | -6% | no |
Out of 10 | Цифирь | 2.5 – 5.5 | -24% | yes |
Out of 10 | PlusOneDA | 2.5 – 5.5 | N/D | no |
Out of 10 | Mediacom (Atlantic Group) | 2.5 – 5.5 | N/D | no |
Колонка 2011/2010 складена редакцією Watcher, в ній враховане співвідношення біллінгів 2011 року до 2010 року. Якщо біллінг у рейтингу ВРК позначався як проміжок даних, ми брали середню цифру. Наприклад, якщо проміжок даних 3,5-5 млн. грн., ми брали до уваги 4,35 млн. грн.