Всього тиждень пройшов після того, як в пошукову видачу Яндекса потрапило кілька тисяч SMS-повідомлень від користувачів російського мобільного оператора Мегафон, які вони надсилали через офіційний сайт оператора. Проблема виникла через те, що у файлі robots.txt не було заблоковано індексацію пошуковиками.
Вчора вибухнув ще гучніший скандал. В пошукову видачу Яндекса потрапили дані про покупців інтернет-магазинів. При цьому публічною стала інформація про імена покупців, їх телефон, ІР-адреса, назва товару, який вони купували. Пікантності ситуації додає те, що проіндексувалась інформація про покупців кількох секс-шопів. Онлайн-бізнес індустрії інтим-товарів після вчорашніх подій може суттєво постраждати.
Витік інформації, як і в ситуації з Мегафоном, стався через некоректно прописаний файл robots.txt, через який можна заборонити пошуковим роботам (наприклад, Google, Яндекс, Bing) індексувати певні файли на сайті. Це означає, що власники багатьох онлайн-магазинів не дуже то й переймаються приватною інформацією своїх покупців.