Соціальна мережа Facebook здатна стежити за тим, які сайти ви відвідуєте.
Як пише The Wall Street Journal, кнопка Like від Facebook встановлена на третині з першої 1000 найпопулярніших сайтів у світі, і це дає підстави задуматися. Як з’ясували журналісти, навіть якщо ви не натискаєте кнопку Like, вона «знає», що ви відвідали цей сайт. Це потенційно може бути потужним інструментом для стеження за користувачами. Аналогічними властивостями володіє і кнопка від Твітера.
Це ще раз піднімає питання приватності в мережі, коли, наприклад, ви читаєте статтю про банкрутство або заходите на блог про боротьбу з депресією – і соціальні мережі можуть дізнатись про те, де ви були. Для того, щоб Facebook i Twitter отримали таку можливість, достатньо залогінитись на їх сайтах хоча б раз за останній місяць – стеження буде продовжуватись навіть після закриття браузеру або вимкнення ПК.
Як Facebook, так і Twitter з Google заперечили можливість збирання таких персональних даних. За словами представників Facebook, соцмережа збирає лише дані для рекламних рекомендацій. Водночас, в Facebook визнали, що сайт встановлює cookie-файл кожному, хто хоча б раз заходив на facebook.com.
Втім, це не єдине, що дає підстави підозрювати соціальну мережу: розробники знайшли в скрипті кнопки Like змінні «CavalryLogger» та «dimension-tracking», назвавши їх своєрідним Google Analytics для Facebook.