Київський міжнародний інститут соціології – поважна інституція, і один зі старожилів українського ринку соцдосліджень. Не довіряти їх дослідженням в мене підстав нема, та й не маю я відповідної фахової підготовки. Але інформація, яку оприлюднив вчора КМІС, примусила задуматись над якістю роботи працівників компанії.
Отже, КМІС в лютому провів всеукраїнське дослідження громадської думки. Методом особистого інтерв’ю було опитано 2022 респондентів, які проживають в усіх областях України + Крим. Вибірка стохастична і репрезентативна для населення України у віці 18 років і старші. Статистична похибка вибірки не перевищує 2,2.
За результатами дослідження виявилось, що доступ до інтернету мають 30% дорослого (18+) населення або 11,4 млн. жителів України. Цифра багато в чому збігається з дослідженнями інших компаній. Наприклад, серпневе дослідження InMind показало 12,9 млн. інтернет-користувачів, але вони брали аудиторію 15+, тому загалом розходження не суттєве.
Але незрозумілості виникають при порівнянні даних в динаміці. КМІС проводить регулярні виміри величини інтернет-аудиторії в Україні з 1997 року. Виявляється, що за останні 2 роки (з 2009 по 2011) за даними КМІС ріст користувачів в Україні практично призупинився, і виріс на 1%. А це вже, погодьтесь, якась маячня.
Мало того, що всі інші компанії (GfK, InMind, Gemius) показують щорічний ріст на рівні 15-25%, так дані КМІСу ще й означають навіть не ріст, а скорочення кількості користувачів інтернету в Україні, якщо рахувати не у відносних, а абсолютних числах – бо 30% в 2011 це менше, ніж 30% в 2010 (якщо врахувати зменшення кількості населення в 2011 році на 200 тис.).
Деталей дослідження викладати тут не буду, оскільки не дуже їм довіряю. Якщо маєте бажання – дивіться за цим посиланням.