Mashable – це блог про інтернет-новини, започаткований Пітом Кешмором в 2005 році. Тоді Піту було лише 19 років, і його ідея полягала в створенні новинарного сайту про соціальні медіа. Нині Mashable збирає більше 40 мільйонів переглядів щомісяця, посідає третє місце в рейтингу блогів за версією Technorati і висвітлює все, що стосується соціальних медіа, а також онлайн-бізнесу, веб-розробки, мобільних та інформаційних технологій загалом. Над блогом працює команда із 40 людей.
Головна перевага Mashable – це, звісно, контент. Але ще однією важливою складовою шаленого успіху є робота з соціальними медіа. Представництво блогу присутнє майже у всіх популярних соціальних мережах і сервісах.
Твітер-екаунт Піта Кешмора під ніком @mashable було створено чотири роки тому, і за цей час він встиг зібрати понад 2,2 мільйони фоловерів. Щодня в ньому публікуються біля 30 записів, кожен з яких містить заголовок і посилання на новину на сайті. Вони є достатньо короткими, тому фоловери @mashable активно їх ретвітять і завжди мають можливість додати власний невеликий коментар. Цей обліковий запис входить в сотню найпопулярніх твітер-екаунтів (за версією Twitaholic) в мережі.
Оскільки спектр тем, що висвітлює Mashable, достатньо великий, не всі зацікавлені відслідковувати всі новини, що з’являються на сайті. Тому у Mashable є спеціалізовані твітер-екаунти, присвячені кожному з розділів – Веб-дизайн та розробка (@mashdevdesign), стартапи (@mashstartups), новини Apple (@mashableapple), бізнес (@mashbusiness), ЗМІ (@mashablemedia), відео (@mashablevideo), соціальні медіа (@mashsocialmedia), мобільні новини (@mashablemobile), технології (@mashabletech) та робота (@mashablejobs). Загальна кількість фоловерів по спеціалізованих екаунтах складає 207 тисяч.
Окрім того, екаунт @mashable має 23 списки (lists). Це, наприклад, список облікових записів працівників компанії, список професіоналів в галузі соцмедіа, список людей та організацій, що пишуть про використання соціальні медіа для покращення життя. Всі ці списки можуть слугувати якісним пулом контактів для всіх, чия робота повязана з соціальними медіа.
Mashable присутній і в Facebook. Так само як і в Twitter, блогу присвячено основну сторінку і декілька спеціалізованих під кожен розділ. Кількість людей, які є читачами Mashable (тобто лайкнули відповідну сторінку) сягає 470 тисяч людей, усіх інших – приблизно 93 тисячі. В той час як сторінки окремих розділів більше присвячені рентрансляції новин, модератори основної сторінки намагаються взаємодіяти з читачами, часто задаючи їм питання і спонукаючи на обговорення. Через це ретрансляція новин на основній сторінці здійснюється через відповідний розділ News.
Головна сторінка Mashable у Facebook пропонує також додаток YouTube, в якому можна знайти не тільки відео з екаунту компанії в YouTube, але й інші цікаві відео на тематику інтернет-бізнесу та соціальних медіа. Для трансляції в режимі наживо подій Mashable та заходів, які висвітлюються журналістами блогу, використовується LiveStream, а записи з твітер-екаунту @mashable дублюються у розділі Twitter. Всі ці розділи реалізовані через окремі додатки.
Оскільки Mashable активно закликає всіх охочих пропонувати свої новини до публікації, зробити це можна не лише через форму на сайті, але й через відповідний додаток Submit News на Facebook-сторінці.
Mashable розуміє, що інтернет-аудиторія не обмежується лише мережами Twitter та Facebook, через що проводить експансію й на інших платформах. Тому компанія має профіль в Google і мікроблог в Google Buzz, створила і підтримує групу в соціальній мережі професіоналів LinkedIn, веде екаунт в сервісі StumbleUpon. Хоча сайт Mashable.com вважається блогом, компанія створила ще один блог на платформі tumblr, який має власний домен mashablehq.com і містить інформацію, що переважно стосується роботи працівників офісу в Нью-Йорку.
Не пропустила Mashable і контентоспеціалізовані соціальні мережі – є в них екаунти й на YouTube, Vimeo, Flickr і навіть DailyBooth. Не дивлячись на велику кількість сайтів, Піту Кешмору та його команді вдається пропонувати унікальний контент на кожній окремій платформі.
Mashable також спонукає свою величезну спільноту читачів до офлайн-зустрічей, чому сприяють окремі сторінки на сервісах організації зустрічей Meetup, Plancast, Eventbrite. Це не лише самостійні зустрічі читачів, але й щорічні або разові конференції та заходи (Mashable Awards, Social Media Day, зустрічі вихідного дня і та інші). Для ЗМІ дуже важливо вміти збирати в офлайні своїх читачів, оскільки це сприяє їх об’єднанню навколо медіа.
Але експансія Mashable не закінчується інтернет-сайтами. Наразі існує зручне розширення для браузеру Google Chrome, який робить читання новин більш комфортним, програма для Mac, а також додаток для сервісів Yahoo. Також існують мобільні клієнти для смартфонів та планшетів на базі Android та iOS (окремо для iPhone та iPad) і мобільна версія сайту для всіх інших кишенькових пристроїв.
Компанія має амбітні плани на майбутнє. Так, найближчим часом Mashable збирається представити badges – спеціальні бейджі для активних користувачів. Ця ідея не нова і активно використовується в Huffington Post та сервісах геолокації. Також планується перетворити комплекс соціальних кнопок для поширення новин в одну єдину кнопку “Share”, при натисканні якої з’являтиметься невеличке віконце з можливістю вибору набору соціальних мереж, в яких ви б хотіли поділитися новиною.
Але головним нововведенням на Mashable невдовзі стане новий сервіс Mashable Follow, який наразі знаходиться на стадії закритого бета-тестування. Оскільки блог став висвітлювати занадто великий спектр новин, команда вирішила оптимізувати веб-ресурс таким чином, щоб читач міг бачити на блозі лише те, що його має зацікавити. Сервіс Mashable Follow дозволить користувачу «фоловити» лише окремі розділи, і в такий спосіб бачити через свій обліковий запис на сайті лише обрані новини. Подробиці розвитку проекту вже висвітлюються на відповідних сторінках Facebook та Twitter, і цілком можливо, що Mashable Follow стане новим трендом в Інтернеті, яким скористаються й інші сайти.
Почитати інші матеріали “Школи соціальних медіа для журналістів” можна за цим посиланням.