Платні огляди компаній, їхніх продуктів або сервісів у блогах – один із популярних сьогодні методів просування в інтернеті. Чимало компаній по замовчуванню включають таку опцію в свої SMM бюджети. Українські компанії теж освоюють для себе цю нішу.
Блогери, в свою чергу, намагаються зробити таку співпрацю максимально результативною та взаємовигідною – адже на їхні плечі лягає нелегке завдання: з одного боку не перетворити блог на бібліотеку відверто рекламних матеріалів, які традиційно негативно сприймаються відвідувачами, а з іншого – бути дійсно корисним для рекламодавця, щоб той зміг відчути реальний ефект від співпраці і звертався до блогера в майбутньому.
Маючи певний досвід роботи з платними оглядами в рамках власного блога, я хотів би поділитися деякими найбільш дієвими, але на жаль, не завжди очевидними практиками, які дозволять перетворити спонсорські публікації на по-справжньому ефективний інструмент просування, який не лише підвищує рейтинг рекламодавця, але й всупереч стереотипам збільшує привабливість блога для читачів.
Огляд у блозі – це не традиційний прес-реліз
Ваше завдання – зацікавити читача. А інформація у прес-релізі хоч і приємна для власника компанії, зазвичай не має нічого спільного із реальним інтересом чи користю для споживача.
Тому спробуйте зосередитись не на собі (своїй компанії), а на людині, яка це читатиме. Ознайомтесь з іншими публікаціями на блозі, де збираєтесь розміщувати огляд. Знайдіть найбільш резонансні з них і проаналізуйте, що саме привабило читачів до цих записів. Що ви можете розповісти про свій продукт чи пов’язані з ним послуги таким чином, щоб це захотілося прочитати не тільки вашому директору?
А якщо не можете – сміливо ігноруйте продукт і пишіть на цікаву для читача тему, навіть якщо вона стосується вашої компанії лише дотично. Повірте, віддача від такої статті для вашої організації буде більшою, ніж віддача від нецікавої і некорисної публікації – зате про ваш «коханий» продукт.
Якщо автор блога готовий взятися за написання вашого огляду – скористайтеся цією чудовою можливістю
Найчастіше блогери погоджуються опублікувати написаний вами текст (прес-реліз?) як спонсорський огляд. Але іноді вони пропонують опцію написання тексту огляду за вас. І якщо вам випала така нагода – обов’язково нею скористайтеся!
Блогер не лише краще знає інтереси своєї аудиторії та вміє доносити інформацію у найпривабливішому для неї вигляді, але й часто розуміється на статтейному стилі куди краще, ніж замовник реклами. Адже написання статей у блог – це його робота або приємне хобі!
І до речі, читачі приходять на блог саме для того, щоб читати публікації автора. Не варто позбавляти їх такої можливості. Та й стилістика написаного вами матеріалу може суттєво відрізнятись від стилістики автора, що кинеться в очі.
Нейтральна публікація з елементами адекватного аналізу (а можливо, навіть критикою) принесе вашому бренду більші дивіденди, ніж тошнотливі дифірамби
Оскільки ви не зірка і не на сцені – то й перехвалювати себе не варто. І тим більше не варто просити блогера написати про вас позитивний відгук. Ви платите гроші за можливість донести інформацію, а не за брехню! З цієї ж причини ніколи не просіть у блогера замовчати той факт, що огляд платний. Повірте, негативу від цього буде куди більше, ніж позитиву!
Публікуючи огляд у блозі ви наближаєтесь до читачів (тих, хто сприймає інформацію про вас і ймовірно захоче продовжити комунікацію з вашим брендом) настільки близько, наскільки це взагалі можливо. Це майже як спілкуватися з ними віч-на-віч. Це не рекламне повідомлення по телебаченню, де ви ніколи не отримаєте зворотній зв’язок.
Відмовтесь від опції вимкнення коментарів, навіть якщо блог таку пропонує
Якщо ви боїтесь зворотнього зв’язку або критики – краще взагалі відмовтесь від розміщення публікацій у блогах – адже ви втрачаєте найцінніше – можливість розмови з потенційним клієнтом. Більшість компаній ще не звикли до того, що клієнт ні з того, ні з сього може почати відповідати, запитувати чи що найгірше – критикувати або навіть звинувачувати їх.
В блогах клієнти стають повноцінними учасниками комунікації, які не лише слухають, але й реагують, відповідають чи критикують. І не дивно, що деякі компанії можуть почувати себе некомфортно. Але це один з дієвих механізмів по перетворенню потенційних клієнтів на лояльних прихильників бренду, які потім самі розносять ваше рекламне повідомлення краще, ніж будь-який медіа-засіб.
Ви платите не за розміщення рекламного повідомлення, а за доступ до спільноти
Кожен блог, якщо він успішний (а ви ж хочете розміщувати інформацію не в блогах-лузерах) – є об‘єднанням людей з якимись спільними інтересами. І цей інтерес збирає їх на сторінці конкретного блогу. Це може бути як блоз, що має безпосереднє відношення до вашого продукту/послуги, так і блог зовсім іншої тематики. Але найважливіше – це наявність спільноти навколо нього. Ця спільнота розділяє цінності автора блога.
Це накладає на вас певні обмеження. Ефективним буде тільки те повідомлення, яке відповідає інтересам аудиторії. А тому реклама семінарів про Форекс не завжди буде успішною в блозі для вагітних мам, чи просування біологічно активних добавок у блозі вегетаріанців.
Можливо, пройде трохи часу, перш ніж компанії до кінця усвідомлять відмінності роботи з оглядами у блогах. Але вже зараз найактивніші з них починають освоювати нові методи комунікації, серед яких соціальні мережі, твіттер та багато-багато інших. Основна їхня відмінність – орієнтація на розмову, а не на «донесення рекламного повідомлення». І деякі компанії вже навчилися розмовляти.
А ваша?