Маркетологи, які починають розробляти власну стратегію в соціальних медіа, часто можуть зіткнутися з проблемами, оскільки вони ще не зрозуміли, як рухатися від безликої корпорації до поняття “друг”. На відміну від підходів минулого, ці “нові правила взаємодії” в соціальних медіа змушують маркетологів визначитися зі шляхом, через який вони налагоджують зв’язок з аудиторією.
Деякі компанії не роблять нічого, а деякі роблять лише мінімум з необхідного, і вважають, що все зроблено. Агенція Millward Brown визначила 10 правил, які можуть допомогти компаніям з їхньою стратегією в соціальних медіа.
1. Не потрібно дублювати в соціальних медіа інформацію, яка й так вже присутня на вашому офіційному сайті. За умови, що люди легко цю інформацію можуть знайти.
2. Спочатку слухайте, а потім розмовляйте. Створіть діалог.
3. Будуйте довіру на відкритості і чесності. Прозорість є ключовим правилом.
4. Бренд повинен мати обличчя: споживачі повинні бачити когось відповідального за бренд в мережі.
5. Давайте споживачам щось цінне, не вимагаючи нічого взамін.
6. Спілкуйтесь по ділу: не нав’язуйтесь просто так.
7. Розмовляйте як друг, а не офіційний представник компанії: спілкуйтесь простою, зрозумілою для людей мовою.
8. Делегуйте окремі елементи контролю споживачам: нехай вони відчують, що ви не нав’язуєте їм свої меседжі.
9. Дозвольте користувачам знайти вас/прийти самим до вас: бренди, які занадто активно прагнуть нових клієнтів, сприймаються як надокучливі.
10. Нехай клієнти говорять за вас: люди будуть захищати бренди, які їм подобаються.
Автор блогу SocialMediaToday додає ще кілька власних правил, побудованих з його власного досвіду:
- не намагайтесь зробити всіх щасливими: існують люди, які не сприйматимуть вашу діяльність, що б ви не робили
- користуйтесь аналітикою, яка враховує вартість за дію або за перехід, а не кількість фоловерів/друзів
- будьте готові до невдач, але водночас навчайтесь розвиваючись
- будьте впевнені, що ваш контент є цікавим для аудиторії, і не є рекламною листівкою
- не користуйтесь послугами агенцій, які будуть говорити від вашого імені на вашій сторінці в соціальних медіа
- навчіть ваших працівників розмовляти як люди в соціальних медіа, а не як корпоративні роботи
- відповідайте на запитання, коментарі, скарги за інтернет часом, а не в рамках вашого розкладу роботи в офісі. Якщо ви довго затримуєтесь з відповіддю, існує ризик, що споживач відвернеться від бренду
- якщо цільовою аудиторію ваших комунікацій в соціальних медіа є споживачі та клієнти, то відповідати за цей напрямок повинен відділ маркетингу, якщо ж ЦА – інвестори чи преса, тоді відділі PR
За матеріалами SocialMediaToday