На сайті Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва опубліковано законопроект “Про внутрішню торгівлю“, в якому вводяться додаткові умови функціонування інтернет-магазинів в Україні.
Зокрема, електронна комерція підпадає під поняття “дистанційна торгівля”:
Дистанційна торгівля – продаж товарів поза торговельними або іншими приміщеннями за допомогою засобів зв’язку (в тому числі через мережу Інтернет), коли вибір товару та його замовлення не збігаються у часі з безпосереднім його отриманням споживачем.
Окремо наголошується на тому, що здійснення діяльності інтернет-магазинів неможливе без наявності складських та офісних приміщень:
Дистанційна торгівля здійснюється суб’єктом господарювання за умови наявності офісного та складського приміщення стаціонарного типу.
В законопроекті також є норма про заборону торгівлі через інтернет ліками, алкогольними, слабоалкогольними, та тютюновими виробами.
Як повідомляється в документі, метою законопроекту є правове врегулювання торгівельної діяльності в Україні, в тому числі через інтернет. Очікується, що після прийняття цього документу буде збільшено надходження до держбюджету зі сфери торгівлі. Автором законопроекту став Михайло Бродський, голова Держкомпідприємництва.
Нагадаємо, в Києві вже другий тиждень тривають масові акції протесту підприємців проти прийняття нового Податкового кодексу. Організатори мітингів координують свою діяльність через новостворений сайт та соціальні мережі.
Upd.: Ми попросили прокоментувати цю новину Дениса Олєйнікова, відомого інтернет-підприємця, власника таких проектів, як ProstoPrint.com, ProstoBook.com та FUTBOLKA.ua.
Денисе, в разі прийняття такого закону, які наслідки будуть для твого бізнесу?
Непосредственно на мой бизнес это никак не повлияет – поскольку имеется и офис, и склад. Более того, наверное, я должен был бы радоваться, поскольку этот законопроект ударит по небольшим, вновь стартующим интернет-магазинам, в том числе и в том сегменте рынка, где я работаю. Однако никакой радости нет, поскольку антирыночный, антиконкурентный и антипредпринимательский закон на пользу всем участникам интернет-бизнеса (покупателям, продавцам, поставщикам) не пойдет никогда.Як тоді це вплине на ринок загалом?
Крайне негативно, поскольку оставит на рынке только крупные компании, снизит конкуренцию, поднимет порог входа для новообразованных интернет-магазинов – а электронная коммерция сейчас остается одной из немногих отраслей, где можно поднять успешный нишевый проект, имея в кармане 200-300 долларов, а не 20-30 тысяч.
Михаилу Бродскому нужно изучить опыт США, где сотни тысяч людей зарабатывают на жизнь через eBay и нишевые магазинчики в формате SOHO (small office home office). Однако Михаил Юрьевич, видимо, очень занят блоггингом – обидно, что он не первый ЖЖ-юзер в Украине, лавры Бигдана покоя не дают. А Госкомпредпринимательства давно пора переименовать в Государственный комитет борьбы с малым бизнесом, поскольку все без исключения инициативы Бродского в последнее время направлены на поддержку крупных игроков различных отраслей.