Компанія Яндекс оприлюднила дані свого останнього дослідження пошуку в Україні, в якому розповіла про пошукові звички українців, що і як вони шукають.
1. Довжина пошукового запиту
За даними Яндекса на осінь 2010, найчастіше пошукові запити від користувачів з Україною складаються з двох або трьох слів – у 44% випадків.
Найдовші запити в пошуку Яндекса – це різноманітні цитати. Користувачі шукають настільки довгі цитати, наскільки дозволяють обмеження – до 400 символів.
Найдовші слова, які шукають в Яндексі, – це назви хімічних елементів і різноманітних фобій. Найдовше слово в пошукових запитах таке ж, як і два роки тому (у серпні 2008) – це «гиппопотомомонстросесквиппедалиофобия» (страх вимови довгих слів).
2. Мова пошукових запитів
Користувачі з України задають пошукові запити в основному двома мовами – українською та російською. Кількість запитів на тій чи іншій мові сильно залежить від географії – на заході істотно більше запитів українською, ніж на сході.Найбільша частка україномовних запитів до Яндексу – у Тернопільській (33%) та Івано-Франківській (30%) областях. Найменше питають українською в Криму – там частка запитів українською мовою становить всього 3,7% – і в Донецькій області (6%).
За даними Яндекса, близько 13% пошукових запитів від користувачів з України – на будь-якій мові – містять помилки. Це приблизно стільки ж, скільки в потоці запитів від користувачів з усього світу. Найбільш поширені помилки виникають через те, що користувачі поспішають – це введення слова в неправильній розкладці клавіатури, пропуск або неправильна розстановка пробілів – наприклад, [, buvbh] замість [Бігмір], [09 ка кзвонить ] замість [09 как звонить].
3. Тематика популярних запитів
Близько третини запитів українських користувачів Яндекса – унікальні. Тобто їх задають всього один раз на день. Такі запити добре показують різноманітність інтересів користувачів – від [купити масляний обігрівач Делонг 771225 р Київ] до [маруся з мудрої дівчини- моя улюблена казкова героїня]. Популярні запити – такі, які задають більше 10 тисяч разів на день – становлять усього близько 7% від загальної кількості.
За даними Яндекса, більше 65% з двохсот найпопулярніших запитів українських користувачів присвячені пошуку конкретного сайту або сервісу. У них завжди зазначена назва цього сайту – [розетка], [facebook], [укрнет], а іноді навіть точна адреса – [i.ua] або [ukr.net]. Люди, які пишуть їх, використовують рядок пошуку як розширений варіант рядка браузера, куди можна ввести не тільки адресу сайту, а й взагалі будь-яку форму його назви.
Досить багато запитів присвячено пошуку інформації (новин, прогнозу погоди, оголошень про роботу) і веб-сервісів (перекладачі, ігри, карти). У цьому випадку людям неважливо, який саме сайт пропонує потрібний сервіс або контент, вони хочуть знайти будь-який.
У списках найпопулярніших запитів в окремих областях України завжди зустрічаються місцеві запити про яке-небудь конкретне місто – наприклад, [погода луцьк] або [робота в Севастополі]. Але в цілому тематика топів в областях Україні практично точно повторює розподіл запитів в цілому по країні. Виняток – Крим. Жителі Криму задають більше запитів про вірші і смски (наприклад, [вірші блоку ніч вулиця] або [смс побажання доброї ночі]), ніж про кіно, музику та ігри.
4. Уточнюючі слова
Деякі запити містять уточнення – явне бажання купити, продати або завантажити щось. Українці задають менше запитів про продаж і купівлю чого-небудь, ніж середній користувач Яндекса. Частка таких запитів в Україні складає близько 2%, а в загальному потоці їх майже 4%.
Зате запитів з уточненнями «скачати» і «безкоштовно» від користувачів з України трохи більше, ніж у середньому – 9,5% від усіх українських запитів (у порівнянні з 8% у загальному потоці).
У вихідні дні люди скачують більше, ніж у будні, а купують – менше.
5. Запити у вигляді запитань.
За даними Яндекса, близько 3% запитів від користувачів з України сформульовані у вигляді питання. Найбільш популярне питання «як?», а найменше користувачів цікавить «звідки?».
З повним текстом дослідження можна ознайомитись тут.