Протягом останнього року ІТ спеціалісти доволі часто говорили про cloud computing – як один з головних напрямків розвитку комп‘ютерної індустрії в майбутньому.
Мова йде про перенесення процесу обробки даних та їх збереження з персонального комп‘ютера користувача на серверну частину компаній, що надаватимуть послугу cloud computing. В користувача замість звичного комп‘ютера буде лише монітор з доступом до інтернету та клавіатура.
Економічна логіка в цій новації є. Адже майже ніхто не використовує потужності комп‘ютера більш, ніж на 10% (якщо оцінювати роботу протягом доби). Зрозуміло, що компанія постачальник послуги cloud computing, купуватиме одиницю потужності дешевше, ніж, вона обходиться середньостатистичному користувачу (economy of scale), ну і завантаження потужностей складатиме, принаймні 70-80%.
Єдина проблема – це надійність доступ до інтернету, безперебійність роботи серверів та знову ж таки надійність систем збереження інформації (storage).
Нещодавно компанія OTOY, яка надає послуги з обробки графічної інформації в 3D іграх, вперше продемонструвала результати своєї роботи в дії. Мова йде про один з прикладів використання cloud computing в комп‘ютерних іграх.
Щоб грати в сучасні комп‘ютерні ігри, в яких як правило високі вимоги до графіки, необхідно мати потужний комп‘ютер або спеціальні ігрові консолі. OTOY пропонує користувачу забути про комп‘ютер – всю роботу зроблять сервери компанії, і передаватимуть потокове відео гри на монітор чи телевізійний екран підключений до інтернету. При цьому нема потреба в якихось додаткових плагінах чи програмах. Якість відео, яке передає сервер – 720p (HD). Розробники кажуть, що є можливість передавати й в 1080p.
Більш детально почитати про технологію компанії можна в статті на Techcrunch, а я пропоную переглянути вам відео демонстрацію, де один з авторів Techcrunch насолоджується грою, при цьому вся технічна обробка даних відбувається на серверах за 400 км. від місця його перебування: