Минулого року 3,7 млн українців (17% користувачів уанету) здійснили покупки в інтернет-магазинах, при цьому 26% – за допомогою планшета або смартфона. Такими є результати дослідження Української асоціації директ-маркетингу (УАДМ).
У 2015 році у деяких інтернет-магазинів відсоток покупки з мобільного досяг 40%. Експерти припускають, що частка мобільного трафіку зростатиме і надалі.
За оцінкою УАДМ, загальний обсяг ринку e-commerce в Україні склав $1,1 млрд.
Купівельна активність українців протягом 2015 року була хаотичною. Окрім сезонних активностей, ринок гостро реагував на нестабільність курсу. Деяке пожвавлення зумовила видача коштів збанкрутілими банками. Незважаючи на всі складнощі, як і в попередні роки, найбільшими сегментами e-commerce в Україні залишається «Електроніка і побутова техніка» та «Fashion (одяг і взуття)».
Незважаючи на складну ситуацію на ринку електроніки і побутової техніки в онлайн-торгівлі, цей сегмент продовжує утримувати лідерство. Обсяг сегменту «Електроніка і побутова техніка» за підсумками року склав $500 млн.
В першу чергу українці відмовились від купівлі побутової техніки та електроніки преміум-класу, віддавши перевагу ремонту або купівлі лише необхідного. В свою чергу, продажі мобільних телефонів і планшетів продемонстрували деяку позитивну динаміку.
За оцінкою експертів ринку, середній чек в даних категоріях товарів виріс на 40%.
На другому місці – сегмент «Fashion (одяг і взуття)». За результатами дослідження, його обсяг склав $143 млн. До трійки лідерів увійшли – Modnakasta, Leboutique і Lamoda (у сумі вони склали 53% сегменту).
Рейтинг основних гравців помітно змінився, до списку лідерів увійшли інтернет-магазини, які не були представлені в рейтингу раніше: answear.ua, rechi.ua.
У 2015 році ринок «Fashion (одяг і взуття)» був вкрай нестабільним. Позитивна динаміка була досягнута як за рахунок зростання середнього чека, так і за рахунок залучення більшої кількості покупців в онлайні. Для залучення нової аудиторії багато гравців ринку оптимізували сайти, впроваджували маркетингові активності (банерна реклама, розсилки), активно працювали над зменшенням частки повернень – опрацьовували схему перевірки товару перед замовленням або перед отриманням. Провідні компанії сегменту запустили телерекламу.
Також зросла кількість тих, хто купує товари на зарубіжних сайтах. У минулому році найбільшу кількість товарів купили на сайті Aliexpress (47%). Якщо в попередні роки покупців зупиняли тривала доставка і невпевненість в якості, минулого року бажання купити дешевше перемогло усі побоювання.