Зусиллями власників смартфонів і планшетів Google став найбільш популярним інтернет-сервісом у Росії. В квітні декстопною і мобільною версіями цього пошуковика, а також додатками для мобільних пристроїв скористались 20,5 млн людей. Про це йдеться у статистиці TNS, пишуть «Ведомости». У «Яндекса» аналогічний показник трохи менший – 20,4 млн, а в Mail.ru – 19,3 млн користувачів.
За обсягом щоденної аудиторії, яка виходить в інтернет з усіх пристроїв, лідером залишається «Яндекс»: щонайменше раз на добу його сервіси відвідують 12,3 млн користувачів. За ним слідують соціальна мережа «ВКонтакте» з аудиторією 12,1 млн і Google з 11 млн користувачів.
Коли Google обійшов «Яндекс» за кількістю місячної аудиторії точно не відомо: у квітні 2016 року TNS вперше проаналізувала інтернет-аудиторію, врахувавши всі типи пристроїв, які мають вихід в інтернет. Тоді лідером був російський «Яндекс» і сервіси Mail.ru Group.
Те, що Google витісняє російські сервіси стало очевидним давно, хоча «Яндекс» довго залишався беззаперечним лідером рунету. Разом з тим, за кількістю переходів на зовнішні сайти з пошуковика «Яндекс» все ще є лідером. Згідно з даними сервісу Liveinternet, у квітні цього року «Яндекс» мав 57,6% переходів на зовнішні сайти, тоді як Google – 36%.
Ключовий фактор зростання частки Google в Росії – його контроль над операційною системою Android. І, відповідно, зростання популярності Google зумовлене збільшенням кількості користувачів мобільних пристроїв.
Дані TNS свідчать про те, що аудиторія Google і «Яндекс» дзеркально протилежні. Понад 6 млн користувачів відвідують сервіси Google з мобільних пристроїв – це третина місячної і майже 60% щоденної аудиторії сервісу. У «Яндекса» мобільних користувачів вдвічі менше, але понад 7 млн користувачів заходять на сайти компанії тільки з комп’ютерів і ноутбуків. У Google таких користувачів в середньому в 2,5 рази менше.
Нагадаємо, що в Україні Google вже багато років є беззастережним лідером серед інтернет-сервісів. Більше про статистику українського інтернету можна прочитати за цим посиланням.