Євромайдан, який розпочався в листопаді 2013 року і перетворився з мирного протесту на збройне протистояння населення з режимом Януковича, кардинального змінив взаємодію людей з новинарною інформацією.
Ще у вересні 2013 року лише близько 10-15% денної аудиторії українського інтернету читали хоча б одну новину суспільно-політичної тематики. Тобто новини щодня переглядало не більше 1,5-2 млн українських користувачів інтернету.
Зараз ситуація інакша. 1,5-2 мільйони – це аудиторія в окремі дні лише однієї «Української правди», а загальна денна аудиторія українських ЗМІ вже наближається до 7 млн – це унікальна аудиторія (тобто якщо користувач відвідав сьогодні і УП, і ТСН.уа, то ми рахуємо його як одного користувача).
Одну з ключових ролей для такого різкого зростання трафіку відіграли соціальні мережі.
Якщо в жовтні 2013 року, згідно з даними Liveinternet, денний трафік з соцмереж на сайти українських ЗМІ складав 180-200 тис переходів, то в лютому-березні 2014 – ця цифра зросла до 2-2,5 млн переходів щодоби.
Суттєво зріс трафік з Твітера. В жовтні 2013 року більшість українських новинарних сайтів взагалі не розглядали Твітер як джерело трафіку, а зараз він генерує щодоби 150-250 тисяч переходів.
Цікаво також подивитись, як за останні 2 роки Facebook та Твітер «з‘їли» ВКонтакте. Ще на початку 2012 року частка ВКонтакте в загальному трафіку на новинарні ЗМІ складала близько 60%. Зараз – вже менше 30%:
Ростуть переходи з Facebook не лише на новинарні, а й на всі інші сайти. В січні-березні 2014 року вперше за весь час вимірів частка трафіку з Facebook на сайти Уанету перевищила трафік з ВКонтакте: