Як відомо, однією з характеристик первіснообщинного ладу є відсутність товарно-грошових відносин. Їх заміняв товарний обмін, тобто, на той час не існувало загальноприйнятого еквівалента вартості – міняли козу на вино, сіль на прикраси і тд і тп. Гроші з`явились на наступному етапі розвитку цивілізації. І це дало значний поштовх економічному розвитку і, як його наслідок, всій сучасній цивілізації.
Щось схоже відбувається і в українському сегменті інтернет-медіа. Не зважаючи на історичний досвід, підтверджений тисячами років економічної історії, коли мова йде про залучення трафіку на медійні сайти, українці, з якихось причин, віддають перевагу товарному обміну перед товарно-грошовими відносинами.
Протягом останніх 5-8 років на українському ринку активно використовується схема обміну SEO на трафік. За такою схемою медійний ресурс розміщує на своїх сторінках відкриті для індексації посилання на інші сайти (часто без можливості контролю того, які саме посилання розміщуються на сайті), а натомість отримує певний обсяг трафіку (як правило без таргетингу, або з таргетингом на Україну).
Ось уже кілька років я практикую простий тест, коли мені пропонують «бартер» – грошова вартість такого обміну повинна бути «приблизно» однакова. Якщо застосувати таке правило до вказаної вище схеми, то дуже часто виявляється «певна невідповідність» у вартісних характеристиках з обох сторін.
Для прикладу, нещодавно, у рамках консалтингового проекту для одного великого онлайн-медіа, попросив використати свій «бартерний тест». Результат: вартість SEO (мінімальна вартість сторінки аналогічного проекту на SAPE.ru помножена на кількість сторінок цього проекту) – ~ $200 тис на місяць; вартість трафіку отриманого взамін (кількість переходів за місяць помножена на 1 цент – за таку ціну можна купувати медійний трафік в Україні) – $15 тис.
Вказану методу визначення вартості можна критикувати та покращувати, але це навряд чи виправить кардинальну (на порядок!!!) відмінність у вартості запропонованих до обміну товарів.
Тому наступного разу, коли вам заманеться обміняти SEO на трафік, краще продайте посилання на своєму сайті за гроші (сапа, міролінкс і що там ще вам у поміч – принаймні там ви зможете контролювати те, які посилання з`являються на Вашому сайті), а на отримані гроші купіть цільовий трафік відповідно до потреб вашого проекту із усіма необхідними таргетингами.
Не хочеться проводити паралелі із рабовласницьким етапом в розвитку цивілізації, але саме використання грошей у товарному обміні стало одним з головних чинників нашого з вами перебування в постіндустріальному суспільстві.