Яндекс анонсував новий алгоритм ранжирування пошукової видачі, який не враховуватиме посилання на сайт на сторонніх ресурсах і дозволить ефективніше боротися з «чорним» SEO (search engine optimization – пошукова оптимізація), повідомив керівник пошукових сервісів Яндекса Олександр Садовський.
У мережі існують біржі купівлі-продажу посилань, де власникам одних сайтів пропонується заробити на розміщення у себе посилань, а власникам інших сайтів – підвищити свої позиції в ранжируванні пошукової видачі, сплативши розміщення посилань на себе на сторонніх ресурсах.
Яндекс планує кардинально змінити свій підхід до ранжування сайтів (без врахування посилань) на початку 2014 року. Спочатку цей алгоритм торкнеться лише обробки комерційних запитів (основна мета таких запитів – пошук товару або послуги з наміром їх купити) в Москві і Московській області.
«Ми, передусім, піклуємося про якість відповіді користувачам. Ми боремося з впливом «чорного» SEO на пошукову видачу саме в тій мірі, в якій це заважає нам зробити релевантний пошук. Комерційні посилання багато в чому втратили значення для визначення релевантності, залишилися лише спамерський шум і війна бюджетів. Якість сервісу для користувача не міняється в кращий бік із зростанням кількості куплених посилань», – відмічає Садовський.
За даними Яндекса, значення посилань для ранжирування в пошуковій системі поступово знижувалося. Новий алгоритм буде ґрунтоватись на інших чинниках – за даними компанії, їх близько 800, але вони не розкриваються. На якісні сайти, які отримували частину доходу від комерційних посилань, це не повинно зробити значного впливу, оскільки вони, як правило, заробляють і на рекламі, вважають в Яндексі.
Яндекс також уточнив кілька моментів щодо відмови від обліку посилань в ранжуванні:
1. З чим пов’язане рішення відмовитися від обліку посилань при ранжуванні?
З кожного виду даних ми намагаємося витягнути сигнал, який допомагає відокремити релевантну відповідь від нерелевантної. Коли джерело даних сильно зашумлені через спам, сигнал втрачається, і дані стають зайвими. Особливо на тлі інших чинників, яких в пошуку Яндекса зараз близько 800.
2. Чи торкнеться це нововведення інших категорій запитів і регіонів?
Зараз мова йде лише про комерційні запити користувачів з московського регіону, про подальший розвиток подій говорити поки рано.
3. Чи означає це що Яндекс таким чином хоче «вбити» ринок чорного SEO?
Ми піклуємося передусім про якість пошуку і боремося з впливом чорної оптимізації рівно на стільки, на скільки вона заважає нам давати користувачам релевантні відповіді. У останні декілька років вага посилань в ранжуванні постійно знижувалася. Ми говорили про це і на конференціях, і в інтерв’ю. Називали навіть частку посилальних чинників в топ-10 чинників. Ця тенденція була очевидна. Тому немає ніякого «вбивства». Є закономірне поступове відмирання неефективного для просування в Яндексі інструменту, яке, нарешті, усі помітили.
4. Як цей запуск відіб’ється на SEO- індустрії?
Ми сподіваємося, що він сприятиме переорієнтації ринку з махрової оптимізації в бік цивілізованого інтернет-маркетингу. З’явиться запит на послуги з поліпшення юзабіліті, підвищенню конверсії відвідувачів в покупців і так далі.
Варто зауважити, що в Україні вплив нового рішення буде не настільки суттєвим, як в Росії. Хоча, варто не забувати, що ця пошукова система відповідає за третину пошукових запитів в Україні.