Ілля Петров, digital strategy director агенції Leto (Ark Group), пише у своєму блозі про два види ефективності: справжня ефективність і цифри. Про справжню, вважає Ілля, сьогодні задумуються одиниці, досягають – ще менше. А ось «багато гарних нулів малювати» у кейсах навчилися майже всі. На його думку, є п’ять найпоширеніших способів як сьогодні махлюють у звітах:
1. Неякісне охоплення. Якщо в кейсі заявлені кілька десятків мільйонів контактів – варто задуматись. Такі цифри, скоріш за усе, є просто охопленням анонсування: наприклад, кількістю показів банерної кампанії чи реклами в соціальних мережах. Багато – але без толку.
2. Додавання недодаваємого. Найчастіше використовується у кейсах з великою кількістю відео чи, наприклад, у творчих конкурсах. Додаючи глядачів чи лайки можна отримати великі цифри, які нічого не означають. Наприклад, заявлений мільйон переглядів роликів може виявитися 100 тис осіб, які переглянули по 10 серій чогось-там. Що за поширеної практики «сіяти» ролики на 100 тис+ (щоб запустити вірусний ефект) вже не виглядає так масштабно і ефектно.
3. Множення на 150. Є така поширена думка, що у однієї людини в соцмережах у середньому 150 друзів. Цим часто неправомірно користуються. Наприклад, у кейсі з share-механікою і 3 тис репостів напишуть про охоплення 450-600 тис. Звичайно, контакти множенням не досягаються, і такі цифри мають біти підкріплені, як мінімум, аналітикою з Facebook Insight.
4. Нецільове залучення. Офери в додатках, дешевий сторонній трафік, накрутка кліків, куплені пости – чимало інструментів сьогодні дозволяють, по суті, не тільки скласти гарний звіт, але й підтвердити його системами статистики. Перевірити дуже складно. Головне – пам’ятати, що важливий не звіт, а результати. А ось справжні результати так просто не підробиш.
5. Намальовані цифри. Та що там, деякі просто брешуть.
Як розпізнати підробку? Не дивіться на нулі. Зрозумійте ціль проекту і співставте з нею результати. Успішність творчого конкурсу визначається не роботами, і навіть не лайками, а рішенням початково поставлених комунікаційних задач. В групах варто дивитися не на підписників, а на активну аудиторію. У продуктового промо вас має зацікавити не кількість учасників, а зростання продажів. Якщо сайт збирав пожертви для ведмедиків, дізнайтеся скільки прийшло грошей (чи хоча б відвідувачів сайту), а не купуйтесь на media value. І т.д. і т.д. і т.д.