Всеукраїнська рекламна коаліція опублікувала рейтинг українських диджитал-агенцій згідно їх доходів в 2012 році. Хоча, на думку виконавчої дирекції ВРК великого сенсу в рейтингуванні digital агенцій за їх доходами нема.
На відміну від медіа агенцій (інтернет медіа агенцій), для яких білінг – це чинник, що впливає на ухвалення рішень рекламодавцями, digital агенції повинні притягати клієнтів своїми креативними і ефективними успіхами, а не заробітками.
Але все ж ВРК цього року склала знову рейтинг за білінгами, виходячи з наступних міркувань:
– на сьогодні лише небагато з digital агенцій можуть похвалитись успіхами в рейтингах креативності і ефективності
– деякі клієнти поки що мало орієнтуються в ринку креативних digital послуг, а тому важливо мати хай і недосконалий, але рейтинг digital агенцій в якості списку агенцій ринку.
Ну і стандартно щодо базових правил рейтингу:
– оцінка білінгів не грунтується на офіційних фінансових даних, а проводиться шляхом опитування експертів і аналізі непрямих показників (число співробітників, список клієнтів, проведені кампанії, і так далі)
– білінги агенцій включають не лише українських рекламодавців, але і обороти агентства при роботі з клієнтами інших країн, тому підсумовування білінгів з точки зору зіставлення з обсягом digital рекламного ринку України не цілком доречно
– з причини неможливості провести точну експертизу реальних грошових обігів агентств (бюджетів рекламодавців) в рейтингу цього року агентства розподілені по ешелонах і не мають конкретних індивідуальних ранків
– усередині свого ешелону агентства розташовані в алфавітному порядку.
Billing, млн грн. |
Агентства |
|
I |
20+ |
Prodigi |
II |
18 – 20 |
AdPro/Isobar, Netpeak |
III |
14 – 16 |
ITCG, Optimum Media (Digital department) |
IV |
10 – 12 |
Aimbulance, Brainberry, Liquid7 Group (Liquid7 Digital Content House, Ebola Communications, DDM-Studio), OK Internet, Peppermint |
V |
6 – 9 |
CB Territory, COXO, Escape, Grape, ISD Group, Plus ONE, Smartica/Skykillers, WorldWebStudio |
VI |
2 – 6 |
Branson, Hoshva Digital, Netwalker, Punkthaus, Qube Integrated Communications Agency (digital department), Surf,Tribal DDB, Tsifir |
У білінг Digital агентств в 2012 році зараховані доходи агентства за: креатив і стратегію, веб-виробництво, виробництво додатків для соціальних мереж, SMM, виробництво додатків для мобільних телефонів, SEO і тому подібне, і одночасно НЕ враховуються медіа обороти.
Включення до складу дохідної частини агентств деяких «різнопланових» складових (скажімо, SEO і креатив, або SMM і веб-виробництво), на погляд виконавчої дирекції ВРК не сильно допомагає клієнтам навести чіткість на картину ринку креативного digital‘а. Одночасно, експерти не виключають маніпулювання даними, подвійний підрахунок одних і тих же екаунтів і так далі.