У Приватбанку за останні кілька років зробили великий ривок в напрямку створення інфраструктури, яка б сприяла розвитку електронної комерції в Україні.
Олександр Вітязь, заступник голови правління Приватбанку та керівник Центру електронного бізнесу, вважає, що справжнім трендом в цій сфері є віртуалізація носіїв продуктів та послуг, а безконтактні інтерфейси один зі способів його реалізації. Тому саме на безконтактних інтерфейсах і сконцентрувався Приватбанк.
В Приватбанку не дуже вірять в перспективність розвитку NFC-технології, і як реальну альтернативу бачать у QR-кодах. Станом на сьогодні Приватбанк вже використовує QR-коди для:
– безконтактної видачі готівки в банкоматах
– еквайрингу та інтернет-еквайрингу
– Приват24, Liqpay
Зараз в Приватбанку намагаються активно впроваджувати QR-коди для здійснення платежів в низці бізнесів, що належать власникам банку.
Наприклад, в авіакомпанії Аеросвіт вже працює ця технологія для оплати квитків. Але що цікаво, вона полягає не лише в оплаті. Якщо ви є клієнтом Приватбанку і користуєтесь, наприклад, Приват24, просканувавши QR-код, у вас автоматично підтягнеться вся необхідна інформація для придбання квитка – зокрема, паспортні дані. Це скорочує процедуру введення даних щонайменше в 10 разів. Одного кліка достатньо, що всі дані підтягнулись з хмарної бази даних банка до авіаперевезника.
На сьогодні в структурі Приватбанку працює близько 1000 людей, які мають безпосереднє відношення до впровадження нових технологій в роботі банку. З них, близько 500 – це програмісти. Кожен підрозділ банку має свій окремий ІТ-юніт. Як це не дивно, але Приватбанк, фактично, є однією з найбільших в Україні ІТ-компаній. Олександр Вітязь, наприклад, вважає, що Приватбанк є компанією №1 в Україні за кількістю випущених мобільних додатків.
Їх в банку вже розроблено близько 50. Переважна більшість поки що під ОС Андроід. Олександр таку тактику пояснює простішою процедурою погодження додатків в Google Play. Додатки під iOS випускають вже після того, як андроідні підтвердили свою стійкість в бойових умовах.
На сьогодні понад 200 тис торгівців користуються рішеннями від Приватбанку для здійснення фінансових операцій. Це зокрема включає:
– Інтернет-еквайринг на сайті
– Вбудований еквайринг для додатків для ОС Android та iOS
Щоб легше зрозуміти, як це працює, можна навести приклад одного з таких додатків, розроблених для піцерії. За допомогою додатка користувач через вбудований конструктор може створювати будь-які варіанти піци. Ввівши лише один раз свої платіжні реквізити – потім може замовляти та оплачувати піцу в один клік (як перебуваючи прямо в піцерії, так і, наприклад, на замовлення).
Таке рішення може бути цікавим не лише з точки зору зручності оплати, а й, наприклад, можливість піцерії персоналізувати роботу з клієнтами. Бачити, що ви замовляєте частіше, пропонувати вам акції, реагувати на ваші відгуки.
– Міні-термінали
Приватбанк вже давно випустив міні-термінали, які дають можливість проведення платежів кредитною карткою напряму через мобільний телефон. Але нещодавно з‘явились 2 нових типи цього пристрою: професійний (який на відміну від найпростішого варіанту, ще й шифрує дані перед тим як передавати з рідера на смартфон) і бізнес – читає не лише магнітні картки, а й чіпові.
Всього вже на руках знаходиться понад 20 тис терміналів (сумарно по Україні та Росії). В Приваті розповіли, що один з клієнтів під час ЄВРО-2012 провів через міні-термінали операцій з продажу спальних місць в Донецьку на суму 350 тис. грн.
– Виставлення рахунків
– Платіжний онлайн-чат
На сьогодні платіжним онлайн-чатом SiteHeart користується близько 180 тис. компаній в різних країнах світу. Приватбанк активно намагається просувати цей продукт в Бразилії, Індонезії та Китаї. Щодня реєструється 400 нових компаній.
В чому унікальність продукту – це не тільки багатофункціональний чат з підтримки процесу продажів, а й інструмент здійснення продажів, бо оплатити товар/послугу можна напряму в чаті.
Розвивають в Приваті і свої нестандартні продукти. Наприклад, днями було презентовано додаток Tank App, який дозволяє керувати процесом заправки і оплачувати його з допомогою смартфона.
Як працює додаток: ви під’їжджаєте на заправку, вмикаєте смартфон, він визначає ваше місце розташування і підказує, на якій заправці ви зараз перебуваєте. Якщо все правильно, вам лише треба вказати номер колонки, біля якої ви стали, тип пального та скільки літрів. Вставляєте пістолет в бак – і бензин пішов.
При цьому пальне можна оплатити як через Visa, Mastercard, PayPal так і Приват24. В додаток можна інтегрувати практично будь-який інший варіант оплати.
В Приватбанку обіцяють за 2 тижні до системи підключити 1500 заправок Авіас (належать власникам Приватбанку), а протягом наступних 2-х місяців ця цифра буде доведена до 3 тис за рахунок інших брендів. Всього в Україні діє близько 6 тис. заправок.