Журналіст ВВС Rory Cellan-Jones вирішив поставити експеримент, мета якого дізнатись, хто ж лайкає сторінки брендів і яка їх мотивація.
Рорі створив у Facebook сторінку неіснуючого бізнесу під назвою «ВіртуальнийБублик» (VirtualBagel) – https://www.facebook.com/VirtualBagel. В описі сторінки була вказано, що «Ми надсилаємо бублики через інтернет. Завантажуйте їх і насолоджуйтесь». Потім журналіст запустив рекламну кампанію з бюджетом $10 на день.
Цільовими країнами було обрано США, Великобританію, Росію, Індію, Єгипет, Індонезію, Малайзію і Філіппіни. Цільова аудиторія – до 45 років, тергетитнг за інтересом – кулінарія, побутова техніка. Потенційна аудиторія склала 112 млн користувачів.
Впродовж 24 годин безглузда і практично порожня сторінка отримала 1600 «лайків». Серед користувачів, що підписалися на сторінку, більшість були з Єгипту, Індонезії та Філіппін, дуже мало – із США та Великобританії. Серед тих, кому сподобалася сторінка, було багато «фейкових» (несправжніх) користувачів. Наприклад, такий собі Ахмед Роналду з Каїра, у якого на сторінці місцем роботи було зазначено футбольний клуб «Реал Мадрид», а профіль не містив нічого, окрім фотографії футболіста Кріштіану Роналду. Окрім VirtualBagel, цьому «користувачеві» подобалися ще 3 тисячі сторінок.
В наступні дні географічний таргетинг було змінено. Журналіст залишив три країни – США, Великобританію та Індію. Хоча з перших двох країн лайків як і раніше майже не було, їх загальна кількість продовжувала рости і через чотири дні сягла 3 тисяч.
Нарешті, в останній день кампанії цільовим регіоном була обрана лише Великобританія. Результати розчаровували: зростання кількості «лайків» сильно сповільнилося.
Загальний підсумок експерименту – $60 на рекламу неіснуючого бізнесу журналіст отримав сторінку з аудиторією в основному з Єгипту та Індії, і практично нульовою участю користувачів з високодохідних ринків США і Великобританії. CTR рекламного оголошення склав 0,55. Однак при аналізі результатів кампанії за останній день, коли покази були обмежені Великобританією, CTR знизився в 10 разів до 0,059.
За день, заплативши ті ж $10, журналіст BBC отримав всього 17 «лайків» в порівнянні з 3 тис. за $50 (5 днів).