Інтернет Асоціація України (ІнАУ) провела дослідження ринку медійної інтернет-реклами України за підсумками 2011 р. Його обсяг склав 248 млн грн. без урахування ПДВ, при цьому майже половина продажів здійснена майданчиками безпосередньо рекламодавцям, минувши агентський ринок.
Методика дослідження розроблена в рамках Комітету ІнАУ з питань інтернет-реклами і грунтується на спільному аналізі даних від найбільших агенцій інтернет-реклами та великих майданчиків (окремих сайтів, холдингів, сейлз-хаузів, мереж).
Учасники дослідження заповнювали анкети, в яких агенції вказували суми отриманих від рекламодавців коштів по кожному з продавців, а продавці вказували частку у своїх оборотах окремих груп агенцій.
Сейлз-хауси і мережі додатково надавали інформацію, що дозволяє компенсувати дублювання даних.
Після проведення минулорічного дослідження, коли оцінка ринку за 2011 р. містила елемент прогнозу, методика досліджень була вдосконалена. Зокрема, визначення сегментів медійної інтернет-реклами приведене відповідно до класифікації Interactive Advertising Bureau (IAB). Врахована поправка на дублювання даних за рахунок посередництва сейлз-хаусів і мереж. Крім того, цього разу окрім цифри осягу медійної інтернет-реклами була отримана частка прямих продажів майданчиків рекламодавцям, яка склала 49%.
У анкетуванні брали участь з боку агенцій компанії AdPro (Aegis Media), AdWork, Escape Digital Marketing Group, ITCG, Mediacom (Atlantic Group), Qmedia, а з боку продавців – AdMixer, C8.Network, Censor, FISH, Go2Net, Gorod.dp.ua, HTTPool, Internet Marketing, Mapia.ua, Meteoprog, RIA, RBC, Takitak, Ukr.net, «Автоцентр», «Обозреватель».
Анкети були в закритому режимі введені в спеціальну excel-форму представником дослідницької компанії «TNS Україна».
В ІнАУ вважають, що подальший розвиток Методики дослідження можливий за рахунок уточнення окремих її елементів і підвищення рівня анонімності даних. Розглядається можливість залучення в майбутньому до проведення досліджень третьої сторони ринку інтернет-реклами – рекламодавців.