Facebook має два ключових алгоритми, які вкрай важливі для маркетологів і розробників. Але вони у великій мірі залишаються незрозумілими для людей з інших галузей.
Graph Rank та EdgeRank – це те, що соціальна мережа використовує для впорядкування величезного об’єму контенту, згенерованого людьми, сторінками і додатками. А також для того, щоб вирішити, кому яку історію показувати. Graph Rank відноситься до Open Graph додатків, не до публікацій на сторінках та оновлень статусів. Публікації на сторінках і оновлення статусів залежать від EdgeRank, який визначає що показувати у вашій стрічці новин. Жоден з них, ні Graph Rank, ні EdgeRank, не є всезагальною оцінкою. Кожен біт активності на сайті має різну оцінку для різних користувачів і ця оцінка не є сталою.
EdgeRank – це алгоритм, який визначає які об’єкти помістити у вашу стрічку новин. З усіма друзями на Facebook та з усіма залайканими сторінками, більшість користувачів були б сильно перевантажені якби бачили усю активність, згенеровану цими зв’язками. Тому Facebook присвоює відповідну цінність кожній історії, яка може потрапити до вашої стрічки новин. Ця цінність базується на близькості зв’язків (affinity), вазі та часі. Близькість зв’язків – це взаємовідносини між користувачем і сторінкою чи другом на Facebook, які створили якусь одиницю інформації. Вага – залежить від типу історії, наприклад, чи це завантажене фото чи це коментар до статусу іншого користувача. Facebook, як правило, цінує насичений медіа контент. І часто, коли він впроваджує щось нове на кшталт опитувань, активність, створена за допомогою цієї функції, наділяється більшою цінністю. Третій фактор, який впливає на EdgeRank, – це як давно відповідна активність (оновлений статус, додане фото тощо) відбулася на сторінці, екаунті чи додатку. Вищу оцінку мають новіші оновлення.
Саме через ці фактори ви можете бачити усі чекіни та поширені вашим найкращим другом лінки. Але бачите лише цілі фотоальбоми від когось іншого. EdgeRank також є причиною того, що більшість шанувальників не бачать кожного допису зі сторінок, які вони лайкнули. Що більше користувачі взаємодіють зі сторінкою, тим більшим буде рівень близькості зв’язків із нею, і, відповідно, тим більше вони бажатимуть бачити публікації сторінки у майбутньому.
Graph Rank – новий алгоритм Facebook, який використовується для того, щоб визначити як активність Open Graph додатків буде поширена через стрічку новин (News Feed), Тікер (Live Ticker, панель праворуч, яка в режимі реального часу показує активність ваших друзів) та у Timeline (новий вигляд профілю). Graph Rank було представлено на F8 разом з анонсуванням нового типу додатків, які зможуть безперервно публікувати активність користувача до Тікера і до Timeline. Facebook очікує значного поширення оновлень через ці додатки. Тому було розроблено систему що буде визначати кількість і тип активності, які буде бачити кожен користувач. Graph Rank покликаний показувати користувачам лише актуальні історії з додатків, базуючись на інших зв’язках користувача у Facebook. Тобто якщо користувач грає у гру Words With Friends, то він скорше побачить історію когось зі своїх Facebook-друзів про іншу гру в слова, аніж історію про аркадну стрілялку.
Схоже, що це реакція на негативні відгуки, які Facebook почав отримувати після того, як уперше дозволив додатки сторонніх виробників на своїй платформі. Багато користувачів були розчаровані надмірною активністю додатків, яка заполонила їхні стрічки новин. Першочергово, соціальна мережа відповіла на це урізанням декількох вірусних каналів, які дозволяли додаткам самостійно зростати і поширюватись. Це залишило після себе неприємний осад у численних розробників. Із новим алгоритмом Graph Rank Facebook сподівається досягнути компромісу, який допоможе користувачам відкривати цікаві для себе додатки без збитків для соціальної мережі і без вимушеного вимикання додатків.
Разом, EdgeRank і Graph Rank покликані допомогти персоналізувати Facebook для кожного користувача. Маркетологи і розробники, які розуміють механізм ранжування контенту платформою, можуть знайти шляхи оптимізації своєї діяльності у Facebook.