Компанія Ericsson представила дослідження споживчих переваг у сфері використання телекомунікаційних продуктів і послуг в Україні.
Україна “мобілізується”: портрет споживача від компанії Ericsson
– Цифрове майбутнє України формує молодь і «першовідкривачі»
– Інтернет стає необхідністю: половина населення міст України має високошвидкісний доступ до інтернету і 16% користується мобільним інтернетом
– Згідно з результатами дослідження українські користувачі готові до впровадження послуг мобільного широкосмугового доступу
– За характером використання соціальних мереж і IP-телефонії Україна випереджає США і багато європейських країн
Лабораторія ConsumerLab компанії Ericsson представила дослідження споживчих переваг у сфері використання телекомунікаційних продуктів і послуг в Україні. Результати аналізу дозволили скласти портрет українського споживача, простежити його звички і потреби у використанні інтернету, фіксованої і мобільної телефонії, а також мобільних пристроїв і мобільної передачі даних.
Дослідження було проведене в травні-червні 2011 року компанією Synovate від імені Ericsson ConsumerLab. В опитуванні взяли участь 500 респондентів з Києва, Львова і Донецька (вік від 15 до 69 років) у форматі індивідуальних інтерв’ю. Така вибірка відображає думку близько 3,4 млн чоловік, включаючи усі верстви населення.
Дослідження ConsumerLab компанії Ericsson в містах України показує, що 33% опитаних є «першопроходцями» або «цифровими старожилами» в Україні (відповідно до моделі сегментації Ericsson).
Ранні «юзери» з легкістю пробують нові сервіси, продукти і пристрої, а також є активними користувачами телекомунікаційних послуг. У цієї категорії споживачів багато спільного з іншими «передовиками» з Європи і США, вони значно впливають на розвиток ринку і його послідовників, стимулюючи впровадження нових послуг, пристроїв і технологій.
63% населення в містах України що не використовують сьогодні інтернет, вказали, що «ніякої потреби в цьому» вони не бачать. Це означає, що прагнення і вірогідність використання цими людьми доступу в інтернет, як фіксованого, так і мобільного, в найближчому майбутньому дуже низький.
Результати дослідження показують, що більше половини населення (59%) в містах України має доступ до високошвидкісного інтернету, тобто, його використання є таким же, як і на інших розвинених ринках (Росія – 72%, Німеччина – 61%, Італія – 52%).
До того ж, у міру того як люди активно переносять свою повсякденну діяльність і підтримку особистих зв’язків в онлайн, використання інтернету і залежність від нього росте щорічно, і, як очікується, ця тенденція з часом тільки посилиться.
За даними дослідження Ericsson Consumer Lab, 68% інтернет-користувачів в містах України використовують соціальні мережі щотижня (Великобританія – 63%, США – 62%), а 28% користуються Skype або аналогічними послугами IP-телефонії для зв’язку, щонайменше, раз на тиждень (Великобританія – 20%, США – 19%).
Завдяки такому характеру використання соціальних мереж і IP-телефонії, Україна випереджає США і багато європейських країн, і знаходиться на одному рівні з російськими користувачами (75% і 35% відповідно).
Попри те, що 3G інфраструктура досі недостатньо розвинена в Україні, і ринок все ще чекає видачі 3G-ліцензій великим операторам зв’язку, мобільний інтернет в нашій країні упевнено набирає оберти. На сьогодні 16% населення використовують його в тій або іншій формі: за допомогою мобільного телефону або ноутбука (14%). Широкосмуговий доступ в мережу за допомогою стаціонарного домашнього ПК популярний у 2% населення На сегмент ранніх користувачів в сукупності доводиться більше половини усіх користувачів мобільного інтернету.
Очікується, що мобільний широкосмуговий доступ продовжить свій ріст в містах України разом з існуючими технологіями мобільного інтернету. Серед людей, що не використовують сьогодні мобільний інтернет, 14% новаторів дуже зацікавлені в його використанні в найближчому майбутньому. Також слід зазначити, що інтерес і використання мобільного інтернету серед груп ранніх користувачів набагато вищі, а серед основних користувачів на ринку практично відсутній.
Майже половина респондентів використовує виключно мобільний доступ до мережі інтернет, тоді як друга половина використовує мобільне з’єднання як доповнення до фіксованого високошвидкісного доступу. Нині мобільний інтернет часто використовується людьми, у яких вже є опції для виходу в мережу. Більше 2/3 респондентів використовують мобільний інтернет щодня, а більше 90% – кожного тижня.
Значення мобільного ШСД росте, оскільки люди хочуть мати доступ в інтернет у будь-якому місці і у будь-який час. Пристроєм, що віддається перевага, для мобільного доступу в інтернет в містах України сьогодні є смартфон (51%), за ним йде ноутбук (41%).
Згідно з результатами дослідження, причинами використання мобільного широкосмугового доступу є: доступ в інтернет (45%), простота використання (26%) і мобільність, поза стінами будинку (26%). Ці ж чинники є основними для людей, які сьогодні не мають мобільного інтернету, але збираються його використати в найближчому майбутньому.
19% респондентів зазначили, що основною перешкодою для підключення мобільного інтернету є його вартість. Другою перешкодою є відсутність у населення необхідних пристроїв – ноутбука або смартфону (16% і 14% відповідно). Третій бар’єр – недостатня обізнаність про мобільний інтернет. Люди не знайомі з цією послугою – технологія досить нова для України, переваги і можливості використання не так широко відомі.
Відсутність необхідних пристроїв є однією з основних перешкод до використання мобільного інтернету, а проникнення смартфонів і ПК/ноутбуків в Україні як і раніше нижче, ніж в інших розвинених країнах. Проте, очікується, що кількість придбаних смартфонів, ноутбуків і планшетів виросте найближчими місяцями. Так, купити ноутбук або планшет в найближчі 6 місяців схильні 13% і 7% респондентів відповідно.
Крім того, рівень проникнення смартфонів все ще залишається досить низьким в Україні, в порівнянні з середніми глобальними і регіональними показниками. 10% українських користувачів мобільного зв’язку збираються замінити свій телефон впродовж найближчих 6 місяців. У сегменті ранніх користувачів ця цифра складає близько 20%. Багато хто з них збирається купити смартфон або новішу модель вже наявного.
Результати дослідження показують, що коефіцієнт заміни смартфонів значно вище (в середньому впродовж 26 місяців) в порівнянні з іншими користувачами мобільних телефонів (46 місяців).
Коли йдеться про використання різних пристроїв, мобільний телефон є переважним засобом зв’язку, прослуховування музики, ігор, тоді як ноутбук частіше використовується для обробки медіа/файлів, що вимагає великого екрану, визначеного ПЗ і так далі
Способи перегляду телебачення і споживання продуктів засобів масової інформації міняються, що обумовлено відношенням молоді і ранніх користувачів ІКТ-послуг в Україні. Дослідження Ericsson чітко показало, що частота перегляду ТБ за запитом – тобто короткі он-лайн відеокліпи, телепередачі і фільми, а також завантажений контент – збільшується під впливом звичок молоді в Україні.
За підсумками дослідження Ericsson ConsumerLab, 65% людей у віці від 15 до 24 років дивляться короткі відеокліпи в інтернеті вдома, і близько 60% дивляться завантажені фільми і серіали принаймні один раз на тиждень.
Повне дослідження: