Активність «Microsoft Україна» у Facebook протягом останніх пів року не помітити було важко. Компанія вкладає чимало коштів та часу своїх співробітників в популяризацію як сторінки компанії, так і окремих її брендів. Проводяться різноманітні акції як в соцмережі, так і офлайнові події (з осені минулого року відбулось 5 мінікемпів організованих «Microsoft Україна»).
Станом на сьогодні сторінка «Microsoft Україна» у Facebook має більше 26 тис прихильників, і це є бренд №1 в українському сегменті соцмережі.
Про те, що і як зараз робить компанія у Facebook ми звернулись до Максона Пуговського, який відповідає за онлайн-маркетинг в «Microsoft Україна».
Максоне, в чому суть стратегії «Microsoft Україна» в соціальних медіа?Наша головна мета та запорука успіху присутності у соціальних медіа – це надання можливості користувачам першими дізнаватися про новини, технології та інновації Microsoft, отримати з перших рук інформацію про наші продукти, можливість поставити запитання та отримати компетентну відповідь від представника компанії. Ми прагнемо розкрити наш погляд на розвиток інформаційних технологій та розказати нашу історію без упереджень і стереотипів. Ми уважно прислуховуємося до того, що говорять користувачі, і прагнемо надавати контент, що буде їм найцікавішим.
Стратегія для онлайн-напрямку розробляється в Україні чи існують загальні вимоги з центрального офісу в США?
На глобальному рівні є загальні рекомендації щодо поведінки працівників у соціальних медіа, а також поради та найкращі практики з маркетингу у соціальних медіа. Але стратегію роботи в соціальних медіа ми формуємо всередині компанії локально. У нас є різні аудиторії, що активно користуються соціальними медіа. Зараз ми найактивніше спілкуємося з кінцевими споживачами, але будемо також розвивати канали комунікації з іншими аудиторіями.
Завдяки чому вдалось досягти такого успішного результату в просуванні сторінки «Microsoft Україна» у Facebook?
На початку травня у нас було близько 8 000 постійних читачів чи «друзів» сторінки, зараз їх вже понад 26 000. Дуже добре спрацювала акція Microsoft World (до речі, до закінчення акції менше 3 днів). У неї цікава і разом з тим дуже проста механіка. Ми запропонували користувачам: розмістіть свою аватарку на мапі тієї країни, куди б ви хотіли поїхати, а також забронюйте місця для своїх друзів. Для вибору доступні країни, де Microsoft веде свій бізнес, тобто майже весь світ, і куди зараз безпечно поїхати. У кінці акції ми зробимо розіграш, і головний переможець отримає туристичний сертифікат на поїздку до обраної країни, також будуть додаткові призи – туристичне спорядження. Користувачам така промоція дуже сподобалася і за перший тиждень акції до сторінки приєдналося біля 12 000 нових читачів, на мапі зараз більше 11 000 аватарок. Раніше ми запрошували проголосувати за найкращий продукт року від Microsoft. Ця активність викликала жвавий інтерес, і ми отримали багато цікавих і корисних коментарів. Головне, ми бачимо по реакції читачів, що їм до вподоби контент, який ми публікуємо на сторінці.
Яка задача ставилась перед агенцією, що займалась просуванням «Microsoft Україна» у Facebook?
Ми попросили агенцію розробити унікальну для нашого ринку акцію, яка дозволить залучити до сторінки 10 000 нових постійних читачів і прихильників Microsoft.
Скільки людей займаються підтримкою сторінок українського Microsoft у Facebook? До речі, скільки цих сторінок?
Майже всі спільноти та канали «Майкрософт Україна» зазначені на спеціальній сторінці.
У нашій компанії створена група з представників усіх підрозділів, яка визначає стратегію та плани нашої присутності у соціальних медіа. Безпосередньо спілкуються у спільнотах співробітники різних відділів залежно від аудиторії. Крім того, у нас є позаштатний «амбасадор у соціальних медіа», що створює контент для спільнот.
Яка користь Microsoft від такої кількості людей, що тиснусть на кнопку «подобається» і що компанія планує робити з цими людьми?
Учасники спільнот і читачі сторінок на Facebook – це люди, що цікавляться інформаційними технологіями та продуктами Microsoft. Це активні споживачі технологічних продуктів та ті, до кого звертаються знайомі за порадою, коли потрібно обрати яку-небудь програми чи ґаджет. Для нас важливо підтримувати зв’язок з нашими поточними та майбутніми споживачами, розповідати про наші інновації та технології, надавати відповіді та доносити своє бачення майбутнього інформаційних технологій.
Якщо люди прийшли на сторінку завдяки конкурсу чи іншим активностям, чи не боїтесь, що це не зовсім та лояльна аудиторія, яку бренд міг би отримати може не так швидко, але завдяки природному росту.
Якщо людям нецікавий бренд чи контент сторінки, то небагато з них стануть натискати кнопку «Подобається». Ті, хто роблять це лише заради акції, після її закінчення просто покинуть сторінку. Наш досвід минулих акцій показує, що дуже мало людей «розфренджує» сторінку після закінчення промоції. Найбільший виклик – це регулярно створювати контент, з яким користувачі захочуть взаємодіяти. Без взаємодії контент просто не потрапить у їхню основну стрічку новин на Facebook.