Брендування та продакт-плейсмент в iPhone-додатках стає важливим аспектом просування компаніями своєї продукції на ринку, адже додатки стають ще одним способом комунікації зі споживачами. Тому ми вирішили зробити огляд можливостей для брендів на маленьких чорних дисплейчиках, що завжди з нами.
Є 2 методи підбору iPhone-додатків для брендування:
- розміщення згадки про певний продукт в уже готовому додатку, який певний час функціонує на ринку,
- розроблення нового додатку під певний продукт.
Брендування існуючих iPhone-додатків
У цьому випадку є низка критеріїв, на які потрібно орієнтуватися під час брендування додатка. До них належить
- кількість завантажень,
- частота користування додатком,
- кількість завантажень оновлень,
- відгуки та оцінка споживачів.
Вибір критерію залежить від виду продукції компанії та її пріоритетів – наприклад, якщо компанія прагне розголосу, то для неї важливою буде кількість завантажень, якщо ж вона буде хотіти мати тісний зв’язок з клієнтами чи збільшити ефективність власного бренду – для цього підійде додаток зі значною частотою використання. Важливо розуміти, що завантаження без повторних використань є втраченою можливістю, тому важливо брендуватися там, де вирішуються періодичні потреби користувачів.
Розроблення нового iPhone-додатка для бренду
У цьому випадку варто переконатися, що додаток є особливим і вирізняється з-поміж інших, або ж присутність бренду в додатку забезпечує більш цікавий досвід користування ним. Потрібно впевнитись у тому, що додаток є цікавим, стильним та корисним, адже ці якості забезпечать його подальше неодноразове використання після завантаження, а це, в свою чергу, посилюватиме ефективність бренду. Одним з таких аспектів корисності може бути розміщення інформації про продукти, послуги, розташування фірмових точок і т.д. Це забезпечить не тільки більш тривале використання додатку, а й покращить комунікацію компанії зі споживачами.
iPhone-додаток для фастфуду
Наприклад, iPhone-додаток Chipotle, розроблений для одного з однойменних мексиканських фастфудів, дає можливість замовити їжу і таким чином уникати черги. Крім того, цей додаток показує розташування найближчого кіоску Chipotle і показує напрямок як туди потрапити.
До функцій додатка можна також додати вибір найулюбленіших страв з метою їх швидшого замовлення.
Вищенаведені корисні властивості додатка Chipotle забезпечили його популярність, адже кількість його завантажень уже сягнула 250 000.
iPhone-додаток для мережі магазинів
Іншим прикладом корисного додатка є Whole Foods Market Recipes, брендований Whole Foods Market – мережею продуктових магазинів.
Цей додаток містить значну кількість рецептів, що включають перелік складників та їх кількість, спосіб приготування та класифікацію страв.
Також тут присутня інформацію про їх харчову цінність. Окрім того, в додатку є можливість визначити місце розташування найближчого магазину Whole Foods Market, в якому можна придбати харчові продукти.
iPhone-додаток для виробника дитячого харчування
Якщо товар має певну цільову аудиторію, відповідні додатки повинні бути релевантними інтересам цієї групи.
Наприклад, додаток Baby Connection, брендований Nutricia, призначений для батьків, які очікують народження дитини. Він надає можливість батькам краще розуміти і турбуватися один про одного на всіх місяцях вагітності.
Nutricia, в свою чергу, є відомим брендом дитячого харчування, тож застосування саме такого додатка для цього бренду є досить ефективним.
Зверніть увагу! Хоча Nutricia і не продає товари вагітним, проте гармонійно вклинилася в побут майбутніх батьків. Іще до народження дитини бренд уже досягне значного рівня довіри з боку майбутніх батьків. Зазирнути на крок вперед, чи то пак, на крок назад – творчість, яку проявили менеджери цього проекту.
Способи брендування додатків
iPhone-додаток може бути брендований кількома способами. Найпростіший – розміщення назви та логотипу компанії в певній частині інтерфейсу. Цей спосіб був використаний у випадку з попередніми додатками – Chipotle, Whole Foods Market Recipes та Baby Connection.
Продакт-плейсмент
Бренд Coca Cola як складова додатку Mortar Men
Прикладом хорошого продакт-плейсменту є гра Mortar Men, розроблена для Coca Cola.
Суть гри полягає в допомозі працівнику ”Фабрики щастя” попадати з гармати гарматним чоловічком по мішенях.
Метою гри, окрім набрання очок, є здобуття пляшок кока-коли. Таким чином, бренд є складовою частиною додатка.
Продакт плейсмент автомобілів у гральному iPhone-додатку iMobsters
Застосування продакт-плейсмент у додатку проявляється у грі iMobsters. В ній гравець починає грати як простий злодій, а закінчує головою мафії. Попри зовсім іншу головну тематику, частиною гри є можливість купити певний автомобіль, причому тут вказується його марка та ціна. Цей спосіб є цікавим тим, що бренд є органічною частиною додатка і для пересічного користувача фактично є непомітним його використання у грі, на відміну від усіх вищеописаних брендів; та проте, саме така його наявність робить цей бренд для користувача звичним та найбільш прийнятним, його розміщення не дратує споживачів.
Рекомендації щодо розроблення нових додатків
Ваш продукт завжди пов’язаний з певною сферою життя споживача. Створивши програмку, яка допомагає людині справлятися з певними життєвими ситуаціями простіше або якісніше, можна забезпечити брендові більшої глибини довіри з боку споживачів. Судіть самі, якому виробнику автохімії ви віддасте свою прихильність: тому, який потратився на рекламні щити, чи тому, хто створив додаткок, що дбає про Ваше авто та підсказує терміни замін матеріалів та деталей?
Додаток має бути:
1) особливими (наврядчи проста стрічка новин буде виділятися);
2) корисними чи цікавими;
3) (бажано) містити реальну інформацію про компанію та її продукт, а не тільки логотип та назву.