• Про Watcher
  • Реклама
  • Статистика Уанету
  • Повідомити новину
  • Соцмедіа для Журналістів
про інтернет бізнес та маркетинг в соціальних медіа
  • Соціальні Медіа
    • Facebook
    • Twitter
    • ВКонтакте
    • Блогосфера
    • Новини Соціальних Медіа
  • Бізнес
    • Інвестори
    • Бізнесновини
    • Держава
    • Реклама і Маркетинг
    • Стартапи
  • Mobile
    • Android
    • iPhone
    • Nokia
    • Windows Mobile
    • Мобільні новини
  • Google
    • Gmail
    • YouTube
    • Новини Google
    • Пошук Google
  • Яндекс
    • Новини Яндекса
    • Яндекс.Карти
    • Яндекс.Пошук
  • Технології
    • Інтернет
    • Гаджети
    • Новини технологій
    • Телеком
  • HowTo
  • Політики в інтернеті
    • Закордоном
    • Українські політики
  • Розваги і Медіа
    • Ігри
    • Вірусне відео
    • Знаменитості
    • Медіа
  • Різне
    • Анонси
    • Гумор
    • Дайджест
    • Дизайн і програмування
    • Люди
    • Останні статті

Максим Саваневський · 12 Квітня 2011

Українські соціологи стверджують, що ріст української інтернет-аудиторії припинився

Tweet
Tweet

Київський міжнародний інститут соціології – поважна інституція, і один зі старожилів українського ринку соцдосліджень. Не довіряти їх дослідженням в мене підстав нема, та й не маю я відповідної фахової підготовки. Але інформація, яку оприлюднив вчора КМІС, примусила задуматись над якістю роботи працівників компанії.

Отже, КМІС в лютому провів всеукраїнське дослідження громадської думки. Методом особистого інтерв’ю було опитано 2022 респондентів, які проживають в усіх областях України + Крим. Вибірка стохастична і репрезентативна для населення України у віці 18 років і старші. Статистична похибка вибірки не перевищує 2,2.

За результатами дослідження виявилось, що доступ до інтернету мають 30% дорослого (18+) населення або 11,4 млн. жителів України. Цифра багато в чому збігається з дослідженнями інших компаній. Наприклад, серпневе дослідження InMind показало 12,9 млн. інтернет-користувачів, але вони брали аудиторію 15+, тому загалом розходження не суттєве.

Але незрозумілості виникають при порівнянні даних в динаміці. КМІС проводить регулярні виміри величини інтернет-аудиторії в Україні з 1997 року. Виявляється, що за останні 2 роки (з 2009 по 2011) за даними КМІС ріст користувачів в Україні практично призупинився, і виріс на 1%. А це вже, погодьтесь, якась маячня.

Українські соціологи стверджують, що ріст української інтернет аудиторії припинився

Мало того, що всі інші компанії (GfK, InMind, Gemius) показують щорічний ріст на рівні 15-25%, так дані КМІСу ще й означають навіть не ріст, а скорочення кількості користувачів інтернету в Україні, якщо рахувати не у відносних, а абсолютних числах – бо 30% в 2011 це менше, ніж 30% в 2010 (якщо врахувати зменшення кількості населення в 2011 році на 200 тис.).

Деталей дослідження викладати тут не буду, оскільки не дуже їм довіряю. Якщо маєте бажання – дивіться за цим посиланням.

Читати більше про: uastat, КМІС, соціологія

Максим Саваневський
Керуючий партнер PlusOne DA. Засновник Watcher.

Максим Саваневський на зв'язку

Блог автора Twitter Facebook LiveJournal

Також читайте:
  • Instagram – соцмережа №1 для українців у віці до 30 років

    Instagram – соцмережа №1 для українців у віці до 30 років

  • 68% українських користувачів Facebook заходять в соцмережу виключно з мобільних телефонів

    68% українських користувачів Facebook заходять в соцмережу виключно з мобільних телефонів

  • В ТОП-10 найпопулярніших серед українців вебсайтів – 3 російські

    В ТОП-10 найпопулярніших серед українців вебсайтів – 3 російські

  • Вже 12 мільйонів українців користуються Facebook

    Вже 12 мільйонів українців користуються Facebook



  • vasya

    в четвертому абзаці помилка – замість ІнМайнд має бути КМІС

    • maksym

      дякую. профіксив

  • ruzvelt

    помилка так і не виправлена і плутає читата
    “Виявляється, що за останні 2 роки (з 2009 по 2011) за даними InMind”

    • maksym

      виправлено ще годину тому. тисність кнтрл+Ф5. і буде вам щастя

  • Andriy Kosetsky

    >>Мало того, що всі інші компанії (GfK, InMind, Gemius) показують щорічний ріст на рівні 15-25%,
    А маєш посилання на дані GfK та InMind, що показують динамику?

    Треба розрізняти динаміку “широкої” аудиторії користувачів і динаміку регулярних користувачів. Широка аудиторія може вимірюватись різними питаннями в різних дослідженнях. Це можуть бути питання “маєте доступ” (але не обов*язково користуєтесь), “користувались хоч раз протягом місяця”, “користувались коли-небудь”. Відповіді на ці питання можуть мати різну динаміку (у різних дослідницьких компаній) і не обов*язково стабильно зростаючу, якою є динаміка регулярних кростувачів.

    П.С. А скорочення населення це аж 0,4% від загальної кількості, тому не варто враховувати цей фактор…

    • maksym

      під руками нема. але Геміус слугується даними джіефкей, і дані геміуса та інмайнда були показані на айфорумі, який проходив тиждень тому

    • maksym

      що значить не враховувати зменшення населення?
      якщо в 2010 30% – це 11,5 млн., а в 2011 30% – це вже 11,4 млн. То що це? ріст?

      • Andriy Kosetsky

        По перше, якщо брати 18+ то там падіння тільки на 70 тис. В 2009 населення 18+ – 37 777 тис, в 2010 – 37 701 тис. Якщо взяти 30%, то “демографічне падіння” інтернет аудиторії – лише з 11 333 тис. до 11 310 тис.
        По друге, похибка вибіркового дослідження в данному випадку десь плюс-минус 500 тис. (!) користувачів. І в релізі написано про похибку!

  • Oleh Rozvadovskyy

    Максе, стеж за логікою подачі тексту.
    Ти спочатку пишеш “Виявляється, що за останні 2 роки (з 2009 по 2011) за даними InMind ріст користувачів в Україні практично призупинився, і виріс на 1%. “,
    а потім “всі інші компанії (GfK, InMind, Gemius) показують щорічний ріст на рівні 15-25%”.
    Тобто незрозуміло стосовно даних від InMind (і в першому і в другому випадку ти згадуєш) – за ними зростання 1% чи 15-25%?

    • maksym

      олег, стеж за своєю увагою
      про помилку написали вже давно (дивись нижче). вона була виправлена більше годину тому (через 5 хв. після появи на сайті)

  • Taras Stadniychuk

    “Не довіряти їх дослідженням в мене підстав нема, та й не маю я відповідної фахової підготовки.”

    “Деталей дослідження викладати тут не буду, оскільки не дуже їм довіряю.”

    автор – забобонна бабця? підстав не довіряти нема, фахової підготовки нема, але все ж таки завершується все рішенням “не довіряти”. Це якесь циганське рейтингове агенство?

  • Dmitry

    І в яких це дослідженнях кажуть про щорічний високий ріст аудиторії? Навіть Бігмір каже, що у січні цього року скоротилася аудиторія
    http://www.business.ua/articles/companies/V_fevrale_ukrainskaya_internetauditoriya_sokratilas_na_-12407/

    І ГФК, і ІнМайнд оперують приростом, порінюючи попередні показники.
    Якщо уважно почитати дані ГФК ца цим лінком
    http://watcher.com.ua/2011/03/21/kilkist-ukrayintsiv-z-domashnim-internetom-vyrosla-na-45-za-rik/
    можна побачити, що частка користувачів інтернетом вдома складає 26%. А КМІС показує 25%.
    Але ГФК оперує приростом з попереднім показником на 45%. А це різні речі.

    Так, перш ніж критикувати дослідників треба уважніше читати, хто, що і як досліджує і про що йде мова

    • maksym

      Дмитро, не зрозумів, що ви хотіли сказати.
      1. Бігмір рахує не аудиторію, а кукі. Це речі малоповязані. Чому – читайте тут: http://watcher.com.ua/2010/04/12/kilkist-korystuvachiv-ukrayinskoho-internetu-zrosla-za-misyats-v-pivtora-razy/

      2. За останні 2 роки українська інтернет-аудиторія зросла на 20-30%. Про це свідчать як дані ГФК, так і Інмайнду (ось, до речі свіжа цифра http://watcher.com.ua/2011/04/14/pronyknennya-internetu-sered-doroslyh-zhyteliv-ukrayiny-stanovyt-35/)

      3. Якщо ви вважаєте, що КМІС має рацію, і кількість користувачів в Україні за 2 роки зросла лише на 1% – що ж, я не буду вас переконувати. Маєте на це повне право

      • Dmitry

        Максиме, методи збору інформації ми поки не будемо чипати. Я кажу про те, що ви оперуєте не фактичними данними (який конкретний відсоток користувачів Інтернету в Україні тих же ГФК, наприклад), а інтерпретацією понять. Якщо б у 2010 кільуість користувачів складала 1% населення, а у 2011 – 2%, то ріст би склав 1%, але на 100% вище за попередній. Бачите, яка різниця. Якщо б за 2 роки зріст користувачів складав 20-30% щорічно, то зараз ми би з вами говорили про те, що Інтернетом користується більше половини населення країни, а це, нажаль, не так.
        Я впевненний, що якщо всі дослідницькі компанії нададуть вам фактичні частки користувачів, то вони приблизно будуть однакові на рівні 30%, про що і кажуть дослідники КМІС.
        До речі, якщо ви уважно подивитесь на графік, то ви помітете, що кулька 30% 2010 дещо нижче кульки 30% 2011. А це означає, що певний ріст був, але сотими понехтували, так як потрібно також враховувати і помилку вибірки.
        Ви не довіряєте дослідження із власних переконань? А де ваша професійна етика викладати новини без власних висновків? Тим більше, що ви, як самі ж і підкреслили, не маєте фохової освіти, робити такі гучномовні заяви.

        Дякую за розуміння

        • maksym

          Дмитро, ну шо за дитячий садок?
          Що ви хочете мені пояснити? Напишіть конкретно з чим ви не згідні.
          так, дійсно, цього разу (о диво!) дані КМІСу збіглись з даними інших дослідницьких компаній. Але якщо дивитись на динаміку, то у всіх тих, хто досліджує аудиторію українського інтернету, вона за останні 2 роки постійно росла – що логічно, і росла на десятки відсотків. Тобто дані КМІС збіглись цього року, але в попередні були нереально високими в порівнянні з іншими компаніями. Геміус каже, що в 2010 році в Україні були найвищі темпи росту в Центрально-Східній Європі, а ви мені розповідаєте про “кульки” і де вони там – біля 30,1% чи біля 30,05%.

          ну і загалом, зважаючи на те, що одним з аргументів по аудиторії ви мені наводили дані бігміра. я так зрозумів, ви фахівець в цих питаннях

          • Dmitry

            Максиме, мені абсолютно все рівно, яким данним ви довіряєте, і чому так прескіпливо ставитесь до опублікованих даних. Прочитавши цю статтю, я був здивований, що ви оперуєто до професіаналізму компанії лише на тій підставі, що вам не подобаються цифри. Ви знаєте яку аудиторію досліджує гейміус? 14+!!! А представленні дані – 18+. Тут і не фахівець зрозуміє, що аудиторія з 14 до 18 – це основна аудиторія, за рахунок якої і приростає частка інтернет користувачів. А те, що в Україні найвищий приріст у Європі – це не показник, так як лише третина українців користується інтернетом. Про чудові цифри приросту я вам пояснив.

            Я вважаю, що ви як професіонал не повинні робити свої висновки щодо компетентності тієї чи іншої компанії лише на підставі ваших уподобань. І це чітко читається у вашому пості – “цього разу (о диво!) “.
            Є такі дані, а є такі дані. І це добре, що є декілька компаній, які досліджують аудиторію різними способами. Принаймні ми можемо бути впевнені, що істина десь посередині.

          • maksym

            дякую. посміявся :)

Отримувати новини електронною поштою


Реклама реклама

Маєш новину? Повідом нам

Позначки

Android apple Facebook gmail Google Google+ google maps Inmind Instagram iPad iphone livejournal mail.ru microsoft Twitter uastat video vkontakte YouTube Євромайдан Блоги Київстар Одноклассники Приватбанк СБУ США Твітер Яндекс безпека вибори додатки дослідження пошук рейтинг реклама росія соціальні мережі статистика уанет україна хакери ігри інтернет інтернет реклама інфографіка
© Всі права застережено.
NIC.UA