Для більшості учасників ринку не є секретом інформація про те, що Джед Санден вже кілька місяців веде переговори з потенційними покупцями на холдинг KP Media. Точніше, на те, що від нього залишилось.
Інвесторів по справжньому можуть цікавити три активи – це журнал Корреспондент та сайти Bigmir.net і Korrespondent.net. За журнал потенційно можна виручити $2-4 млн. Бігмір з корреспондент.нет коштуватимуть значно дорожче. Думаю, що кожен з них потягне на $5-7 млн.
Весь разом KP Media коштує за різними оцінками близько $20 млн.
Як ви розумієте, в Україні не так вже й багато потенційних покупців, які б могли придбати такий актив, і при цьому справитись з його управлінням.
digital ventures – підрозділ SCM (належить Рінату Ахмєтову), що займається онлайн бізнесом. digital ventures дуже активно розвиває інтернет напрямок, але не зважаючи на чималі інвестиції, їхньому порталу Точка.нет не вдалось стати порталом №1 українського інтернету (а такі цілі заявлялись в березні 2010 року).
Очевидно, що в команді Ріната Ахмєтова, яка займається медіа напрямком, розуміють важливість інтернету, і їм на додачу до ТРК «Україна» та газети «Сегодня» потрібні перспективні інтернет активи, які займають лідерські позиції в своїх сегментах.
Український Медіа Холдинг – УМХ на сьогодні вже є одним з лідерів українського інтернету. Принаймні так вони себе самі називають. УМХ належить портал football.ua – лідер спортивного сегменту уанету. Також УМХ є власником 35% одного з провідних українських порталів – i.ua. Всього УМХ володіє ще близько двома десятками інтернет сайтів.
Наразі не зрозуміла стратегія розвитку інтернет напрямку УМХ. Холдинг намагається формувати портали навколо інтернет версій його офлайнових видань (наприклад, kp.ua і fokus.ua).
Для УМХ цікаво було б придбати як журнал Корреспондент, так і bigmir.net та korrespondent.net.
East One – управляюча компанія, що належить Віктору Пінчуку. В Пінчука є газета Факти, видавництво Економіка (Дело, ІнвестГазета, Маркетинг Медіа Ревю), телеканали СТБ, Новий, ICTV. В інтернеті серйозні потуги намагається робити лише його видавництво Економіка, але поки що мегауспіхів не видно. Купити одразу готовий інтернет-бізнес Віктору Пінчуку було б цікаво.
За інформацією з різних джерел нам відомо, що з трьох вищенаведених покупців, реальний інетерес виявили лише два – УМХ та digital ventures. Окрім того зацікавились купівлею KP Media і в Росії – холдинг ПрофМедіа був готовий викласти кругленьку суму за українські активи.
Пропозиція Профмедіа виявилась найменш конкурентоздатною, але в результаті росіяни таки придбали один з сайтів Джеда – Афішу. Пізніше вибув з переговорів і УМХ.
Переговори з digital ventures теж закінчились нічим. Але після призначення на початку вересня Катерини Лапшиної директором з розвитку медійного бізнесу СКМ, переговори нібито відновились.
Наразі жодна зі сторін (що й не дивно), ніяк не коментує можливу купівлю/продаж або навіть сам факт проведення переговорів. І всі б і далі сиділи тихенько, якщо б в понеділок на сайті УкрРудпром не вийшов матеріал під заголовком «СКМ ведет переговоры о покупке бизнеса Джеда Сандена».
При цьому Укррудпром посилається на інтерв‘ю, яке дала Катерина Лапшина газеті Дело. Цікаво, що Лапшина давала інтерв‘ю газеті Дело більше місяця тому, і там не було жодної згадки про KP Media. Після того вона не спілкувалась з газетою (ми перевірили).
Отже, хтось цілеспрямовано вкинув інформаційну качку через Укррудпром, і чимало видань навіть передрукували цю інформацію, не додумавшись перевірити її.
Цікаво, кому було потрібно робити таке вкидання? Можливо, самому СКМу? Завтра Катерина Лапшина буде проводити прес-конференцію в Донецьку, і, можливо, повідомить якісь цікаві факти про нові медіапридбання?
Pingback: Віталій Сич підтвердив, що СКМ хоче купити KP Media | Watcher()