Кілька днів тому в українському інтернеті стартував сервіс для скорочення посилань G.ua.
Розробником сервісу стала компанія “Сервіс Онлайн”, яка відома також як реєстратор доменних імен Nic.ua. Керівник компанії Андрій Хветкевич розповів нам деякі деталі нового проекту
– З якою метою ви запустили g.ua?
– Для компанії Сервіс Онлайн 2 липня 2009 року ми (засновники та партнери) зареєстрували домен з метою запуску іншого проекту, але виявилось, що наш партнер відмовився від інвестування. В результаті доменне ім”я залишилось незадіяним.
Домен хотіли кілька разів купити, але він реєструвався не для перепродажу. Також я пропонував компаніі Google в обличчі Дмитра Шоломка передати домен на взаємовигідних умовах, але реакції від Google на мою пропозицію не було.
Тим часом майже одночасно у нас з кількома друзями виникла ідея створити на g.ua сервіс скорочення посилань. Так, ця ідея виникала і раніше, але тоді серйозно ми про це не думали.
В Україні досі не існувало скорочувача посилань, і цей факт став остаточною причиною для прийняття нами рішення про його створення. Наша компанія і я особисто зацікавлені в розвитку українського інтернету, і створити український скорочувач – це невеликий, але все ж внесок у цей процес. Кожне згадування українського домену в соціальних мережах популяризуватиме як українські домени, так і Україну в цілому. Мотив розвитку національного інтернет-простору так само рухав нами у 2009 році, коли ми відкрили безкоштовну доменну зону pp.ua.
– За допомогою якої технології він працює?
– Ми спроектували технологію розподіленої роботи необмеженої кількості серверів, тобто якщо навантаження будуть зростати, то в будь-який момент можна додати новий сервер, який візьме частину навантажень на себе. Сервери можуть знаходитись в різних сегментах мережі інтернет. Зараз на стадії “бета-версії” працює 1 продакшн-сервер і тестується одночасна робота ще 3-х серверів, які поки що недоступні для користувачів. Ми використовуємо MemcacheDB для швидкої відповіді на запити та MongoDB для збору статистики. Обидві бази даних реплікуються на всі задіяні сервери, а дані зберігаються також в резерві. Зараз готується API і через деякий час буде доступна статистика.
– Чи передбачена яка-небудь модель монетизації сервісу?
– Так, ми плануємо використовувати пошукові системи для отримання прибутку від трафіку з нашої форми пошуку. Поки що це не реалізовано, так як якщо задіяти Google Adsense – переадресовуючи на пошук – суттєво змінюється дизайн і фокус-група, на якій ми проводили дослідження. Не хотілось би й надалі цим користуватись, оскільки вони бачать не звичний їм дизайн Google. Ми проведемо переговори з пошуковими системами, в першу чергу з Google про те, щоб вони надали нам можливість отримання коштів у тому варіанті, в якому зараз працює пошук на g.ua.
Як по-іншому монетизувати сервіс – поки не ясно, і наскільки мені відомо, популярний скорочувач bit.ly також не знайшов ефективних варіантів монетизації.
– Яка гарантія того, що скорочені лінки будуть працювати і через рік, наприклад? Тобто чи проект є серйозним, чи запускається у вигляді експерименту все-таки?
– Це був досить серйозний крок, так як ми могли і продати домен, і притримати його для іншого проекту. Але рішення прийняте, і зараз роботу проекту буде гарантувати ТОВ “Сервіс Онлайн” (більш відоме як реєстратор nic.ua).
Pingback: UAnet / G.ua – another sokraschatel links | Блог Юрия Плэйта()
Pingback: Bit.ly скорочуватиме по кілька лінків одразу | Watcher()