Інтернет сегмент української туристичної галузі росте як на дріжджах. І ми не є в цьому унікальними – туристика завжди була одним з найбільш цікавіших напрямків для інвестицій в інтернеті. І хоча в українців досі нема своєї expedia.com, а оплата готелів відбувається переважно готівкою, та є в Україні й свої унікальні інтернет проекти.
Один з таких проектів – сайт karpaty.info з‘явився на світ 5 років тому. Його бізнес-модель передбачає заробіток на розміщенні інформації про готелі/садиби в карпатському регіоні. Платять за розміщення власники, а потенційні туристи через сайт безкоштовно отримують доступ до інформації.
Найскладнішим моментом цієї моделі була потреба у веденні постійної просвітницької роботи з власниками нерухомості – пояснювати їм що таке інтернет, потім переконати, що гроші за розміщення інформації «відіб‘ються», і лише потім, за умови, що люди отримають клієнтів через сайт – сподіватись, що вони й наступного року заплатять за розміщення реклами.
Та не зважаючи на складнощі, проект пішов. Його головною фішкою є перевірена інформація: всі об‘єкти, які потрапляють до бази даних сайту, відвідують представники karpaty.info (цим займається майже 20 чоловік), які самі роблять опис умов проживання, фотографії, дописують свої враження.
Завдяки цьому користувач сайту отримує достовірну інформацію, і не переживає, що в мініготелі не виявиться теплої води, а добиратись від нього до підйомника не 5 хв., а 20.
Ми попросили керівника проекту Ганну Сидоренко відповісти на кілька запитань:
Ганно, чи можна в Україні заробляти на туристичній тематиці?
“Можно и нужно”. Щороку попит на внутрішній та в’їзний туризм зростає, оскільки і співвітчизники подорожують більше, і іноземці потроху починають цікавитися Україною. Для прикладу відвідуваність нашого сайту щороку в ті ж самі періоди зростає у 1,5-2 рази. І всім цим людям потрібна інформація – де жити, їсти, розважатися, як доїхати тощо. То ж не гріх на цьому й заробити.
Коли можна буде оплатити проживання чи забронювати готель через сайт
карпати.інфо?
Як тільки більшість західноукраїнських готелів та садиб проведуть собі якісний інтернет та навчаться ним користуватися. А також зрозуміють, що таке бронювання і чесні умови ведення бізнесу. У нас на сайті вже декілька років є форма резервації місць, за допомогою якої можна замовити номер у готелі.
Але нею рідко хто користується. Та й готелі вчасно не реагують на такі запити – ми досить часто отримуємо скарги на це від туристів, особливо іноземних. А проблема з поселенням декількох людей на одне місце, яка досить часто постає у високий сезон через неорганізованість адміністрацій готелів – це взагалі окрема тема для розмови. Так що, на мою думку, в нашому регіоні ще надто рано говорити про он-лайн бронювання.
Чи готовий український ринок до ресурсів, які побудовані на рекомендаціях/відгуках/порадах туристів про конкретні об’єкти? Чи нема планів в карпати.інфо заходити в цю тематику?
Це ми вже проходили – і відгуки мали на сайті, і форум. Закінчилося плачевно – ми отримували стільки бруду щодня, що не встигали розбиратися, які відгуки правдиві, які ні, сварилися з рекламодавцями, які за свої гроші цілком справедливо не хотіли антиреклами. Тому ми відмовилися від такої практики. Ми даємо виважену інформацію, а враження та емоції туристи мають отримувати на місці.
Ну і зрештою дістало ниття про низький рівень сервісу в Україні. Можу сказати про наш регіон, себто Галичину і Карпати. На мою думку, проблема не тільки і не стільки у рівні сервісу, справа також у рівні культури тих, хто подорожує Україною. Ті, хто їде за дерев’яною архітектурою, за середньовічними замками, колоритними звичаями та смачною кухнею, своє, як правило, отримують. Ті представники споживацького суспільства, хто шукає гламурного відпочинку і думає, що знає, що таке «євростандарт», не знайдуть цього і за межами України… хіба в Туреччині або Єгипті.
Які українські веб-ресурси туристичної тематики мають схему монетизації відмінну від банерної?
Подібні до нашого – інформаційні каталоги, які беруть оплату за розміщення з об’єктів туристичної інфраструктури. Інші схеми мені невідомі.
Яка реклама приносить більше доходів – медійна чи контекстна?
Поки що медійна на першому місці. Співвідношення складає десь 10:1. Але частка контекстної поступово зростає. А взагалі, доходи від реклами становлять десь біля 20% загальних доходів.
Карпати.інфо пішов в нові медіа. Це данина моді, чи все ж вирішення конкретних задач?
А ми думали мода вже минула:) Насправді виникло багато потреб: побачити погляд на наш проект зі сторони, почути свіжі ідеї, винести на обговорення інтернет-спільноти деякі питання і проблеми.
Формат нашого сайту не передбачає двостороннього зв’язку з користувачами, до того ж ми стараємось бути максимально об’єктивними, а десь хочеться висловити і свою суб’єктивну думку про відпочинок в Україні, поділитись емоціями, враженнями, розказати щось цікаве.
Чи не обмежує назва сайту карпати.інфо розвиток бізнесу лише в одному регіоні?
Зовсім не обмежує. Наприклад, у минулий понеділок у нас на сайті з’явився перший об’єкт на Шацьких озерах, а у середу за запитом “котедж Світязь” Google вже видав його на першій сторінці. Так що сподіваємось розширятися на Волинь, Поділля тощо.
Як вдається переконати власників садиб в Карпатах розміщувати за гроші інформацію на сайті? Досі пояснюєте їм що таке інтернет?
На щастя, що таке інтернет вже давно не пояснюємо. Пояснюємо хіба, чому ми найкращі, і чому приносимо їм прибуток.
Не було спокуси відкрити туристичну агенцію?
Поки що ні. З попереднього досвіду роботи у внутрішньому туризмі знаю наскільки це неприбуткова та ресурсозатратна справа. Але мрії такі є. Зараз інші турботи – почали видавати путівники, започаткували нову серію – “Туристична енциклопедія”.
Карпати.інфо задумувався як інтернет бізнес під продаж, якщо так, то коли плануєте виходити з нього (продавати)?
Не задумувався і продавати не плануємо.
Pingback: KARPATY.INFO blog - Як правильно поєднати офлайн бізнес з онлайновим()