Кабінет Міністрів України має наміри суттєво збільшити ставки податку на рекламу, і, таким чином, отримати ще одне додаткове джерело доходів для державного бюджету. Відповідний проект змін до закону “Про місцеві податки та збори” може бути прийнятий уже найближчим часом.
Відсоткові ставки податку зростуть у кілька разів. Зокрема, основна ставка податку на рекламу – з 0,5% до 2,5-3%, а також додаткові коефіцієнти: для реклами на телебаченні – 7, в друкованій пресі – 5, і для зовнішньої реклами – 2. Планується також збільшити перелік видів реклами, які будуть обкладатися податком. Таким чином, податок на рекламу на ТБ та в пресі становитиме, відповідно, 21% та 15%. Така висока ставка перекриє навіть найсміліші прогнози щодо зростання ринку ТБ-реклами.
Експерти уже виражають свої занепокоєння цими змінами. Євгеній Шевченко, керівник рекламної агенції UAmaster, у своєму блозі прогнозує швидкі темпи згортання ринку дрібних телевізійних та друкованих медіа, адже, фактично вони перестануть бути прибутковими. Особливо це стосується невеликих регіональних медіакомпаній, які живуть виключно за рахунок прибутків від реклами. Водночас може постраждати кінцевий споживач – витрати на рекламу закладаються в ціну будь-якого товару, а тепер вартість реклами зросте ще більше.
Шевченко також вважає, що на фоні 21% і 15% ставка податку на інтернет-рекламу (2,5-3%) робить його дуже вигідним майданчиком в очах рекламодавців. Тому, цілком можливо, що після прийняття цього законопроекту, рекламні бюджети будуть змушені перейти саме в інтернет-сферу.