Російські компанії Digital Sky Technologies (DST), «Профмедіа» та китайська Tencent підписали так звані зовов‘язувальні пропозиції придбання онлайн-мессенджера ICQ.
Зобов‘язувальна пропозиція передбачає чіткі гарантії її виконання в разі визнання такої пропозиції найбільш конкурентної (за ціною чи іншими показниками).
Про те, що AOL (власник ICQ) зібрала пропозиції повідомила сьогодні російська газета Ведомости, з посиланням на джерела, близькі до «Профмедіа» і DST.
Коли будуть підведені підсумки тендеру поки що не відомо. Представники DST і «Профмедіа» ніяк не коментують ситуацію.
У грудні AOL відокремилася від Time Warner і почала розпродаж непрофільних активів, серед яких виявилась і ICQ, яку AOL оцінила в $300 млн.
«Профмедіа» запропонувала за неї близько $120 млн. Пропозиція DST суттєво вища – раніше The Wall Street Journal писала про суму в $200-250 млн.
На сьогоднішній день в AOL розуміють, що російські покупці найбільш зацікавлені в придбанні «аськи». Адже близько 44% аудиторії ICQ (18,5 млн. з 42 млн.) – російськомовні (з них понад 95% проживає в Росії та Україні).
Найбільш цікавим ресурс міг би бути для Mail.ru та Rambler, підконтрольні відповідно DST і «Профмедіа». У Mail.ru є аналогічний проект «Агент@Mail.ru» з щомісячною аудиторією близько 12 млн. користувачів, і ICQ — основний конкурент в Росії. Rambler – став партнером ICQ ще в 2005 р., випустивши сумісну русифіковану версію мессенджера — у Rambler ICQ зараз 5 млн. користувачів. Третій потенційно зацікавлений покупець – Яндекс, в якого теж є партнерство з ICQ, і аудиторія яндексівської аськи складає близько 4 млн. чоловік. Але в самому Яндексі всі чутки про можливу участь в придбанні ICQ відкидають.
Щодо китайців, то Tencent є власником одного з найпопулярніших в Китаї месенджерів — QQ.
Основні доходи ICQ приносять банери і контекстна реклама в результатах пошуку. AOL не розкриває фінансові показники ICQ. Відомо лише, що річна виручка Rambler від реклами в ICQ складає близько $6 млн.
Pingback: Китайці купили Вконтакте | Watcher()