Не зважаючи на те, що у 2009 році загальний обсяг ринку інтернет-реклами дещо виріс у порівнянні з попереднім роком, прибутки сайтів друкованих ЗМІ в США, зокрема газет, впали майже на 12%, показавши рекордний мінімум за всю історію досліджень. Такий невтішний підсумок оприлюднила газетна асоціація Америки (Newspaper Association of America).
З 2004 року, відколи NAA проводила такі дослідження, прибутки онлайн-версій газет виросли на 125%, що дає певну надію власникам цього бізнесу. Адже справи у друкованих ЗМІ зараз йдуть не зовсім добре: сукупні доходи – і від онлайну, і від продажі і реклами в самих виданнях – упали на 27% до 27,5 млрд доларів. Ще у 2008 році, під кінець якого і почалася масштабна криза, цей показник становив 37,8 мільярдів доларів.
Враховуючи поступове сповільнення падіння ринку, експерти розраховують, що 2010 рік зможе стати першим роком з хоча б мінімальним зростанням. Доки об”єм ринку не буде зростати на 10-15% щороку, як це було раніше, видавці не зможуть піднімати ціни на рекламу для збільшення прибутку, бо це ще більше відлякає рекламодавців. Вони активно шукають нові шляхи монетизації своїх ресурсів – зокрема, дуже популярною стала ідея впровадження платного доступу до контенту провідних сайтів. Про перехід на таку бізнес-модель вже заявив, наприклад, The New York Times.
Зважаючи на те, що інтернет все активніше й активніше відбирає прибутки у друкованих ЗМІ, такі дії виглядають цілком закономірними.