Виборча кампанія в Україні, як відомо, у розпалі, і ще з літа ми маємо “чудову” нагоду спостерігати десятки прикладів креативу політичних штабів різних кандидатів. Так-от, за цей час народ вже досить усвідомлено виокремив два типа реклами – це “в стилі Яценюка” (смугастий бекграунд) та “в стилі Тимошенко” (“Вона працює”). Якщо перший трохи затих, то рекламні слогани другої продовжують бути об”єктами для фотожаб чи різного роду пародій.
В контексті цієї теми хотілось би відзначити два приклади, коли дані політичні матеріали стали основою для вірусного маркетингу в українському інтернеті.
Перший приклад – це сайт http://reebok.com.ua/, який використав рекламний мотив Тимошенко на свою користь. Розповсюдження посилань на цей сайт почалося близько місяця тому в твіттері та інших соціальних медіа.
Згідно даних інтернет-архіву archive.org, останні два роки на цьому домені був розміщений спортивний портал, який ніяким чином не пов”язаний з компанією Reebok. Кілька років перед тим сайт містив редирект на офіційну сторінку Nike. Цікаво, що буде з цим сайтом далі.
Другий, менш відомий приклад, це сайт інтернет-агенції Netpeak. Вони використали рекламні мотиви Арсенія Яценюка, розмістивши на імпровізованому борді надпис “країну врятує Продуктивне СЕО”. Обмін посиланнями на цей сайт почався буквально на минулому тижні.
В якості додаткових маленьких прикладів можу навести рекламні банери. Перший – це банер на сайті Коррепондент.net, присвячений обговоренню політичної тематики.
Другий – це банер, який я створив сам для свого сайту Блогорідер.
Наскільки успішними є дані маркетингові прийоми, судити ми не можемо, бо не маємо доступу до повної статистики їх використання. По останньому банеру можу лише сказати, що при двох з половиною тисячах показів він отримав 90 кліків (CTR 3,52%).
Однозначний висновок з цієї публікації – це те, що при вдалому використанні, інтернет-реклама, заснована на суспільно впізнаваних та розкручуваних політично-рекламних стилях, може принести успішні результати.