Як в житті буває – або нічого, або все й одразу. Схоже, одразу після відкриття API Яндекс.Карт, інші картографічні сервіси конкуренти одразу заворушились. Сьогодні приємну новину приніс новачок цього напрямку в Україні – компанія Global Projects, якій належить картографічний сервіс Mapia.
Тепер окрім Києва, у відвідувачів є можливість скористатись картами ще 11 українських міст – Івано-Франківська, Харкова, Дніпропетровська, Донецька, Запоріжжя, Черкас, Одеси, Миколаєва, Львова, Севастополя та Ялти.
Що є цікавим та таким, що відрізняє Мапію від Яндекса – це нанесені на карту об‘єкти. Наприклад, банки, готелі, бари, ресторани і т.д., що є доволі зручним, оскільки всі ці об‘єкти ви можете як включити для виведення на карту, так і відключити.
Важливою новиною є, звичайно, відкритий API Mapia. З допомогою API Mapia на карту можна наносити назви, адреси, телефони, URL, email, описи об‘єктів, логотипи, фотогалереї. Поки що набір функцій обмежений, та сподіваюсь, що це лише початок. API Mapia підтримує три мови – українську, російську та англійську.
Варто звернути увагу на те, що безкоштовно API можна лише за умови, якщо ваш сервіс генеруватиме не більше 5000 звернень до Мапії на добу. Розцінок та градації платного API на сайті не вказано, тому треба писати напряму в компанію та вирішувати все в приватному режимі.
Не знаю, може я це раніше пропустив, але Мапія тепер має й загальну (не деталізовану) карту всієї України з переважною більшістю населених пунктів. З одного боку – це плюс. Хоча виникають й дрібні незручності. Наприклад, на запит Львів, вам видасть 3 різних Львови (якщо введете Львов – то їх вже буде аж 4). Це, звичайно, приємно дізнатись про те, що в Україні є аж 3-4 міста з такою назвою, але відкрити всіх їх, щоб знайти потрібний мені Львів – не дуже зручно.
Раз вже залізли до Львова, то скажу про дрібну приємність. На карті Мапії у Львові є “ул.Генерала Чупринки”. На Яндекс.Карти ця вулиця гордо величається ул. Генерала Чубчика.
Взагалі, робити такі сервіси треба обовязково з білінгуальною підтримкою. Щоб назви вулиць можна було писати як українською, так і російською мовами. Адже сервіс передбачає можливість пошуку обєктів за їх адресами. Зрозуміло, що користувачі не завжди вгадуватимуть як команда сервісу переклала їх вулицю російською мовою.
Ну і наприкінці зверну увагу на рекламу. Як правило, такі сервіси запускають спершу без реклами, але Global Projects пішов своїм шляхом. На Мапії вже крутиться реклама інших сервісів цієї компанії. Реалізовано це просто – поверх карти зявляється флешовий банер, який розгоротається, коли на нього наводите мишкою. Не знаю, чи це робиться в рамках тестування, чи це вже реальна рекламна послуга, яку пропонують рекламодавцям.
Хочеш щодня отримувати на свій e-mail щоденні новини про соціальні мережі, блоги, стартапи та бізнес в інтернеті? ПІДПИШИСЬ ТУТ
Якщо вмієш користуватись RSS – тисни сюди
Pingback: Maps Visicom – ще один український картографічний онлайн сервіс з відкритим API. Карти Києва та міст України | Watcher()
Pingback: Блоготиждень №37 | Blogoreader – українська блоґосфера - блоґи, новини, статті, персони()