Один з лідерів польського інтернет ринку компанія Gadu-Gadu S.A. повернулась в Україну. В 2007 році на українському ринку був запущений месенджер цієї компанії під назвою Балачка та соціальна мережа “Моє покоління”. Успішні в Польщі не стали успішними в Україні. З кінця 2007 року про Gadu-Gadu почали забувати. Проекти хоч і не закрили, але й розвитком їх, схоже, ніхто активно не займався. Почали говорити, що вихід компанії з ринку.
Але вже в червні 2008 року стало зрозуміло, що плани щодо України в компанії залишаються доволі серйозні. Влітку було призначено Олексу Якуба директором з розвитку Gadu-Gadu в Україні та країнах СНД. До цього Олексій керував рекламною агенцією S4 Ukraine. Заговорили й про нові проекти, точніше імплементацію успішних польських проектів в Україні.
Кілька днів тому стало відомо про офіційний запуск сервісу forumy.com.ua, який дозволяє створювати персональні форуми. Відмінною рисою сервісу є те, що користувач стає одноосібним адміністратором свого форуму і отримує для нього персональну адресу.
В київському офісі Gadu-Gadu зараз працює 16 чоловік, а наступного року планується розширення до 40 співробітників. Не відомо, чи плани щодо розширення робились до розгортання кризи, чи це все ж скореговані цифри.
Основна мета філії на найближчий час – запуск проектів, які готувалися останні три місяці. Серед них – видозмінений варіант проекту «Моє покоління» – Internet Jockey, який планується запустити на початку грудня. Також буде запуск сервісу обміну миттєвими повідомленнями – Talky, який включатиме голосові дзвінки, мобільну версію і можливість відправки SMS. Це, скоріш за все, рімейк Балачки.
До кінця року, готуються до запуску проекти «По дорозі» – мережа для мандрівників і водіїв, «Моє дерево» – інструментарій для створення генеалогічного древа сім’ї он-лайн, і ігровий портал www.shpilat.ru.
Окрім Gadu-Gadu в Україні також присутні ще кілька лідерів польського ринку. Це компанія Agora, якій належать проекти Blox.ua та Chikidriki.com.ua. Компанія Grupa Pracuj Ltd. є мажоритарним акціонером проекту rabota.ua. Компанія Stat24 співпрацює з “Метою” та створила для неї інтернет-рейтинг stat24.meta.ua. Компанія Профео відкрила однойменну соціальну мережу Profeo.
Поки що польським інвесторам не вдалося створити жодного зіркового проекту в Україні. Але зважаючи на їх активізацію в останні кілька місяців, мені здається, що в 2009 році їм вдасться змінити тенденцію.